ناتو بر‌پایه همکاری با روسیه ساخته نشده است

© East News / Xinhua / Wu Weiناتو بر‌پایه همکاری با روسیه ساخته نشده است
ناتو بر‌پایه همکاری با روسیه ساخته نشده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک سناتور روس استراتژی نظامی جدید ناتو را بر‌پایه عدم همکاری با مسکو دانست.

به گزارش اسپوتنیک، فرانتس کلینتسویچ، عضو کمیته دفاع شورای فدراسیون روسیه اظهار داشت که "استراتژی نظامی جدید ناتو نشان می دهد که این اتحادیه قصد ندارد با مسکو همکاری کند."
ینس استولتنبرگ، دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی از تصمیم ناتو برای اتخاذ استراتژی نظامی جدید خبر داد. او این علت این تصمیم را "تهدید هسته ای" از جانب روسیه و "چالش‌های جدید" در شرق و جنوب توضیح داد. به گفته استولتنبرگ، استراتژی جدیدی برای دستیابی به حمایت کامل از کشورهای عضو این اتحادیه و نیز ایجاد ثبات در آینده لازم است.

استراتژی نوین ناتو به خاطر خطر هسته ای از جانب روسیه - اسپوتنیک ایران
استراتژی نوین ناتو به خاطر "خطر هسته ای" از جانب روسیه

کلینتسویچ در این خصوص گفت: من فکر می کنم که این بیانیه در مورد مفهوم جدید ناتو، که توسط دبیر کل ناتو ساخته شدهاست، اطلاعاتی آشکارا جعلی هستند. هدف او بالاتر بردن علاقه اروپایی‌ها به ناتو بعنوان یک سازمان دفاع کننده از ارزش‌های غرب در برابر تهدیدهای غیرواقعی روسیه و اجبار برای پرداخت هزینه‌های آن است.
به نظر این سناتور روس، روسیه بعید است که بلافاصله به این بیانیه پاسخ دهد.
وی در ادامه افزود: در عین حال ما بار دیگر متقاعد شدیم که ناتو در گفتگوهای سازنده با روسیه ناتوان است و تمامی اقدامات ما جهت تقویت توانایی دفاعی کشور نه تنها توجیه شده بلکه حیاتی است.
سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه پیش از این، گفت که ناتو در تلاش برای به تصویر کشیدن روسیه به عنوان تهدید اصلی برای غرب است، در حالی که چنین دیدگاهی کاملا دور از ذهن است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала