رئیس سابق موساد همکاری با سازمان اطلاعات عربستان را فاش کرد

© Sputnik / Vladimir Vyatkin /  مراجعه به بانک تصاویر رئیس سابق موساد همکاری با سازمان اطلاعات عربستان را فاش کرد
رئیس سابق موساد همکاری با سازمان اطلاعات عربستان را فاش کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس سابق سازمان اطلاعات اسرائیل از همکاری با سازمان اطلاعات عربستان پرده برداشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، رئیس سابق سازمان اطلاعات اسرائیل (موساد) به طور غیر منتظره‌ای از همکاری با سازمان اطلاعات عربستان سعودی خبر داد.

نشست محرمانه رئیس موساد با رؤسای سازمان های اطلاعاتی کشورهای عربی - اسپوتنیک ایران
نشست محرمانه رئیس موساد با رؤسای سازمان های اطلاعاتی کشورهای عربی

به نوشته روزنامه جروزالم پست، این مقام سابق اسرائیلی روز چهارشنبه گذشته با «مایکل موریل» رئیس اسبق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) دیدار کرده و به او گفته است موساد همکاری خوبی با مزدوران سازمان اطلاعات سعودی دارد.

در شرح این دیدار آمده است که دو طرف در خصوص همکاری میان نمایندگان اسرائیل با سازمان‌های اطلاعاتی دیگر کشورها صحبت کردند و سپس رئیس سابق موساد شروع به نام بردن از سازمان‌هایی که موساد با آن‌ها همکاری دارد کرد و به طور غیر منتظره‌ای نام سعودی‌ها را برد و گفت: موساد و مزدوران سازمان اطلاعاتی سعودی با یکدیگر همکاری و ارتباط خوبی دارند.

پاردو خطاب به رئیس اسبق سازمان سیا افزود: «تو می‌توانی وقتی از این اتاق خارج شدی، دشمن من باشی اما هنگامی که با ما بر سر یک میز می‌نشینی، ممکن است اطلاعات خودت را در میان بگذاری و سخنان بسیاری به زبان بیاوری…»

جروزالم پست در ادامه نوشته است که سخنان «تامیر پاردو» در خصوص همکاری اطلاعاتی اسرائیل و عربستان سعودی به تاریخی اشاره دارد که او ریاست موساد را بر عهده داشت یعنی از سال 2011 تا مارس 2016.

طبق این گزارش سخن گفتن از روابط اطلاعاتی و امنیتی میان تل آویو و ریاض برای اولین بار نیست که رخ می‌دهد. در نوامبر و دسامبر 2017 نیز «گادی آیزنکوت» رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل و «یووال اشتاینیتز» وزیر امور راهبردی اسرائیل و «مایک پامپئو» رئیس وقت سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) نیز به طور علنی از روابط اسرائیل و عربستان سعودی سخن گفته بودند.

در هفتم ژانویه 1018 نیز روزنامه رأی الیوم نوشت که دو مسئول امنیتی تایید کرده‌اند تل آویو اطلاعاتی شخصی و سایبری راجع به ایران به مسئولان سعودی منتقل کرده است. این دو مقام اسرائیلی همچنین گفته بودند که روابط دوجانبه بین تل آویو و ریاض روی اصل تبادل منافع متمرکز است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала