اتهام زنی دوباره مشاور امنیت ملی ترامپ به ایران

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر اتهام زنی دوباره مشاور امنیت ملی ترامپ به ایران
اتهام زنی دوباره مشاور امنیت ملی ترامپ به ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
«جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید بامداد امروز شنبه بار دیگر ایران را به دست داشتن در در حوادث فجیره، انفجار خط لوله انتقال نفت عربستان و حمله راکتی به نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد متهم کرد.

واکنش روسیه به اعزام نیروهای تازه نفس آمریکا به خاورمیانه - اسپوتنیک ایران
واکنش روسیه به اعزام نیروهای تازه نفس آمریکا به خاورمیانه
به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم ، بولتون گفت که این حوادث باعث شده که نگرانی‌های آمریکا درباره ایران و متحدان آن جای توجیه داشته باشد.
مشاور امنیت ملی کاخ سفید تاکید کرد که اطلاعات آمریکا درباره وجود تهدیدات ایرانی در منطقه دقیق و خطرناک است.
بولتون اخیرا سفری به مقر سیا در ایالت ویرجینیا برای دریافت اطلاعاتی پیرامون ایران داشته است که به گفته سی ان ان، حضور شخصی وی در مقر سیا به دلیل حساسیت اطلاعات نبوده، بلکه وی خواسته افرادی همچون مقام های وزارت خارجه و آن دسته از کارکنان شورای امنیت ملی آمریکا که در حلقه نزدیکان او نیستند، در جریان این اطلاعات قرار نگیرند.
به گفته منابع آگاه، وظیفه مشاور امنیت ملی دادن اطلاعات به رئیس جمهوری و اجرای دستورات او است اما بی ثباتی ترامپ در تصمیم گیری فضایی برای بولتون ایجاد کرده که به دنبال تاثیرگزاری روی او باشد.
این رفتارهای بولتون حتی عصبانیت ترامپ را در به دنبال داشته است. یک منبع آگاه می گوید که ترامپ بارها گفته است بولتون در موضوع کره شمالی او را تضعیف کرده و نزدیک بوده که کلیت فرآیند مذاکرات با پیونگ یانگ را به بن بست بکشاند.
درباره ایران نیز ترامپ معتقد است که بولتون به دنبال جنگ افروزی است اما رئیس جمهوری آمریکا خواستار مذاکره و توافق با ایرانیان است.
روابط واشنگتن و تهران پس از بیانات اخیر مقامات جمهوری اسلامی درباره متوقف کردن برخی از اقدامات در چارچوب برجام متشنج تر شده است. دیرتر حسن روحانی ، رئیس جمهور ایران 60 روز به کشورهای اروپایی عضو برجام مهلت داد تا طی این مدت تعهدات بانکی و نفتی خود در برابر جمهوری اسلامی را اجرا کنند. روحانی نامه هایی با این موضوع را برای رهبران بریتانیا، فرانسه، آلمان، روسیه و چین نوشت.
فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بارها تهدید کرده اند که می توانند در شرایطی تنگه هرمز را مسدود کنند.
روند رو به وخامت گرائیدن روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ آغاز شده است. رئیس جمهور امریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала