طرح ساخت موشک الکترومغناطیسی در روسیه

© Fotolia / Pixelطرح ساخت موشک الکترومغناطیسی در روسیه
طرح ساخت موشک الکترومغناطیسی در روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت "تکماش" (زیر مجموعه شرکت دولتی "روس تک") در حال مطالعه مسئله ساخت چنان مهماتی برای آتشبارهای موشکی است که با به کار انداختن مهمات الکترومغناطیسی به هدف اصابت کنند.

کاخ سفید - اسپوتنیک ایران
دفاع آمریکایی ها در مقابل پالس های الکترومغناطیسی
به گزارش اسپوتنیک، آلکساندر کوچکین، معاون دبیرکل شرکت "تکماش" ضمن اعلام این مطلب افزود فعلاً وزارت دفاع روسیه سفارش دولتی ساخت چنین مهماتی را ارائه نداده است. 
مهمات الکترومغناطیسی هنگام اصابت به هدف پالس های اکترومغناطیسی به وجود می آورد که عملکرد آن همچون سلاح جنگ الکترونیک است که تمام تجهیزات و وسایل الکترونیکی دشمن را از کار می اندازند. از جمله موشک های هوشمند ، وسایل ارتباطی ، دستگاه های مکان یاب ماهواره ای و مراکز مدیریت دشمن از کار می افتند.
پیشتر منابع آزاد گزارش داده بودند که چند کشور از جمله امریکا، اسرائیل و روسیه در حال فعالیت برای ساختن چنین سلاحی هستند. از جمله آزمایشگاه مطالعاتی نیروی هوایی آمریکا (AFRL) به همراه شرکت های بوئینگ، Raytheon و لاکهید مارتین ، بمب الکترومغناطیسی CHAMP (Counter-electronics High Power Microwave Advanced Missile Project) را ساخته اند که در موشک بالدار نصب شده و هنگام رسیدن به هدف به کار افتاده و با ریزموج های خود همه تجهیزات رادیوالکترونیک دشمن را از کار می اندازد.
طوری که نشریه Forecast International گزارش داده نظامیان امریکا دستکم 20 موشک جدید الکترومغناطیسی دریافت کرده اند که بمب افکن های استراتژیک B-52 Stratofortress آنها را حمل می کنند. طبق اطلاعات دریافتی از منابع آزاد ، در حال حاضر هیچکدام از کشورهای جهان دارای مهمات ویژه الکترومغناطیسی نیستند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала