اخطار شدید دوباره آمریکا به ترکیه

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر هشدار جدید آمریکا به ترکیه
هشدار جدید آمریکا به ترکیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا درباره پیامدهای "بسیار منفی" خریداری سامانه های موشکی دفاع هوایی اس 400 از روسیه به ترکیه هشدار می دهد.

واکنش ترکیه به تهدید امریکا - اسپوتنیک ایران
واکنش ترکیه به تهدید امریکا
به گزارش اسپوتنیک، مورگان اورتاگوس، سخنگوی رسمی وزارت خارجه امریکا دیروز این مطلب را به خبرنگاران اعلام کرده و گفت:"خریداری سامانه های اس 400 دارای عواقب بسیار منفی برای روابط آمریکا و ناتو با ترکیه خواهد بود".
پیشتر آمریکا برای دست برداشتن از خریداری سامانه های موشکی دفاع هوایی اس 400 دو هفته به ترکیه مهلت داد.
طبق اطلاعات شبکه تلویزیونی CNBC، واشنگتن خواستار آن است که آنکارا طی این مدت معامله با مسکو را بر هم زده و سامانه های دفاع ضد موشکی پاتریوت را خریداری کند و در غیر اینصورت آمریکا ترکیه را از برنامه اف 35 شرکت لاکهید مارتین حذف خواهد کرد.
علاوه بر این ممکن است آمریکا به محروم کردن ترکیه از صد فروند وعده داده شده جنگنده های اف 35 اکتفا نکند. منابع CNBC خاطرنشان کردند که ممکن است امتناع از اجرای ضرب العجل فوق الذکر باعث اعمال تحریم های واشنگتن علیه انکارا شده و واکنش ناتو را به همراه داشته باشد.
یادآور می شود آمریکا از طرق گوناگون تلاش می ورزد از خریداری سامانه های موشکی اس 400 توسط ترکیه جلوگیری کند اما مقامات آنکارا از جمله رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه بارها اعلام کرده اند از این معامله با روسیه صرفنظر نخواهند نمود.
یک روزنامه ترک به نام "ترکیه"می نویسد ایالات متحده نگران آن است که ترکیه با دریافت سامانه های موشکی روسی اس 400 سیاست مستقلانه تر و پرتحرک تری را در خاورمیانه دنبال کند.
قرار است ترکیه اولین محموله اس 400 را در ماه زوئیه از روسیه دریافت کند.
سامانه دفاع موشکی متحرک زمین به هوا اس 400 "تریومف" برای نابودی انواع اهداف هوایی دشمن همچون هواپیماهای پارازیت انداز، هواپیماهای رادار محور و کنترل هوایی، هواپیماهای شناسایی و جاسوسی، هواپیماهای استراتژیکی و جنگنده های شکاری، موشک های بالستیک تاکتیکی و تاکتیکی-عملیاتی، موشک های بالستیک میان برد، اهداف هوایی مافوق صوت و دیگر اهداف هوایی پیشرفته ساخته شده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала