آیا خرید طلا از سوی روسیه "علامت بد" برای صلح است؟

© Sputnik / Vitaliy Bezrukihآیا خرید طلا از سوی روسیه "علامت بد" برای صلح است؟
آیا خرید طلا از سوی روسیه علامت بد برای صلح است؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه دیلی اکسپرس با استناد به آدریان اش، رئیس بخش مطالعاتی شرکت بین المللی کارگزاری BullionVault می نویسد میزان خریداری طلا از سوی روسیه در سه ماهه نخست سال 2019 به ابعاد بی سابقه و رکوردی رسید که "علامت بدی" برای صلح است.

روسیه در مکان اول خریداران طلا در جهان - اسپوتنیک ایران
روسیه در مکان اول خریداران طلا در جهان
به گزارش اسپوتنیک، دیلی اکسپرس اعلام داشته که روسیه طی سه ماهه نخست سال 2019 ذخایر طلای خود را به میزان 145.5 تن افزایش داده که 68% بیشتر از دوره مشابه در سال 2018 است.
پیشتر شورای جهانی طلا اعلام کرده بود روسیه طی سه ماهه نخست سال 2019 میلادی 55.3 تن طلا خریده و ذخایر طلای خود را به 2168 تن رسانده است.
دیلی اکسپرس می نویسد مسکو ضمن افزایش ذخایر طلای خود سرمایه گذاری در اوراق بهادار امریکا را کاهش داده و همچنین تلاش می کند وابستگی به دلار امریکا را کاهش دهد. به این ترتیب مسکو تلاش می کند خود را در مقابل بحران احتمالی در اقتصاد جهانی مصون نگاه دارد.
رئیس بخش مطالعاتی شرکت بین المللی کارگزاری BullionVault می گوید:" خریداری مقادیر زیاد طلا توسط دولتها و بانک های مرکزی بندرت علامت خوبی برای صلح و همکاری در سراسر جهان بوده است".
وی خاطرنشان می سازد اگر مسکو که دارای مکان پنجم در رتبه بندی کشورها از لحاظ ذخایر طلا است، به خریداری طلا به مقدار وسرعت فعلی ادامه دهد ، از فرانسه و ایتالیا جلو زده و جزو سه کشور پیشتاز در این رتبه بندی شده و به این ترتیب روسیه مکان خود در صحنه جهانی را تقویت خواهد کرد.
دیلی اکسپرس در پایان می نویسد آمریکا با فاصله زیاد از دیگر کشورها هنوز بزرگترین صاحب ذخایر طلا است و روسیه برای رسیدن به آمریکا از این لحاظ باید همه طلای موجود در بازار را طی 20 سال اینده خریداری کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала