هشدار کره‌شمالی به آمریکا

© AP Photo / Mary Altafferهشدار کره‌شمالی به آمریکا
هشدار کره‌شمالی به آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر کره‌شمالی در سازمان ملل هشدار داد توقیف کشتی باری این کشور توسط آمریکا بر ادامه مذاکرات با واشگتن تأثیرگذار خواهد بود.

بازداشت کشتی کره شمالی دزدی آمریکایی ها در روز روشن - اسپوتنیک ایران
توقیف کشتی کره شمالی دزدی آمریکایی ها در روز روشن
به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم ، کیم سونگ ،سفیر کره‌شمالی در سازمان ملل خواستار بازگرداندن فوری کشتی باری توقیف شده این کشور توسط آمریکا شد.
به نوشته خبرگزاری «رویترز»، سونگ در اقدامی کم سابقه، در نشستی خبری در ساختمان سازمان ملل در نیویورک گفت: «ایالات متحده باید این موضوع را بررسی کند و به آن فکر کند که عواقب عمل ناعادلانه‌اش می‌تواند بر پیشرفت [روابط] در آینده تأثیرگذار باشد. همچنین ایالات متحده باید کشتی باری ما را بدون معطلی بازگرداند».
وی افزود: «ما آن را (کشتی) بخشی از قلمرو خود می‌دانیم که حق حاکمیت ما به‌طور کامل در خصوص آن اعمال شده‌ است».
سونگ گفت توقیف این کشتی با روح بیانیه مورد توافق میان ترامپ و «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی در اولین نشست میان این دو در ژوئن ۲۰۱۸ در تناقض است.
او گفت: «با دقت تمام حرکات ایالات متحده را تحت‌نظر داریم».
استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل روز گذشته اعلام کرد نامه‌ای از سوی کیم به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل دریافت کرده است. او گفت: «داریم به آن نگاهی می‌اندازیم. هدف تحریم‌ها، اِعمال تحریم‌ها، تفسیر تحریم‌ها، واقعاً برای شورای امنیت سازمان ملل به مسئله‌ای برای تصمیم‌گیری و بحث تبدیل شده است».
در نامه نوشته شده به گوترش آمده است: «این قدام به توقیف به‌وضوح نشان‌داد که ایالات متحده قطعاً کشوری گانگستر است که به قوانین بین‌المللی بی‌اعتنا است».
این نامه حاوی درخواست برای «اقدام عاجل» توسط گوترش شده و گفته، واشنگتن حق‌حاکمیت کره‌شمالی را نقض کرده و از قوانین سازمان ملل در خصوص پروانه کشتی‌رانی تخطی کرده است.
وزارت دادگستری آمریکا اوایل ماه جاری میلادی (اردیبهشت ۱۳۹۸) اعلام کرد این کشتی توقیف شده و به «ساموآ» منتقل شده است. این کشتی، ابتدا در تاریخ ۱۸ آوریل ۲۰۱۸ (۲۹ فروردین ۱۳۹۷) توسط اندونزی توقیف شد.
آمریکا مدعی است حمل زغال‌سنگ توسط این کشتی ناقض تحریم‌های وضع شده بر روی پیونگ‌یانگ است.
دومین نشست میان ترامپ و کیم، ماه فوریه سال جاری میلادی که در ویتنام برگزار شد، شکست خورد و پس از شکست این گفت‌وگوها، کره‌شمالی که بسیاری از فعالیت‌های موشکی و هسته‌ای خود را متوقف کرده بود، اقدام به از سرگیری آزمایش موشک و ادامه فعالیت‌های هسته‌ای کرد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала