سناتور آمریكایی با "حمله نظامی خرد كننده" تهران را تهدید کرد

© AP Photo / J. Scott Applewhiteسناتور آمریكایی با "حمله نظامی خرد كننده" تهران را تهدید کرد
سناتور آمریكایی با حمله نظامی خرد كننده تهران را تهدید کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه و نزدیک به دونالد ترامپ روز دوشنبه ایران را تهدید کرد که اگر فعالیت هایش منافع ایالات متحده را تهدید کند، پاسخ سخت نظامی دریافت خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه در توییتر نوشت: "اگر تهدیدات ایران علیه آمریکایی ها و منافع ما به اجرا درآید، ما باید با حمله نظامی پاسخ کوبنده بدهیم."

با توجه به سخنان گراهام، او در مورد تنش رو به رشد در رابطه با ایران، از طریق جان بولتون، مشاور رئیس جمهور آمریکا در امنیت ملی آگاه شد.

او نوشت: "واضح است که در چند هفته گذشته ایران به خطوط لوله و کشتی های کشورهای دیگر حمله کرده و منافع آمریکا در عراق را تهدید کرده است."

گراهام چنین بیانیه ای را پس از 12 مه اعلام کرد که در آن خرابکاری علیه چهار کشتی نفتکش در نزدیکی آبهای امارات متحده عربی رخ داد. یکی از چهار کشتی که در این حادثه در خلیج عمان آسیب دید متعلق به امارات متحده عربی بود، یکی دیگر از کشتی ها به نروژ و دو کشتی دیگر متعلق به عربستان سعودی بودند.

مقامات عربستان سعودی روز 15 ماه مه گزارش دادند که هواپیماهای بدون سرنشین به خط لوله "شرق-غرب" حمله کردند و ادعا کردند که این حمله توسط حوثی های یمن انجام شده است. به گفته مقامات سعودی، هفت پهپاد در این حمله شرکت داشتند. ریاض تهران را متهم به دخالت در حمله کرد.

ایالات متحده به طور رسمی تهران را مرتبط با حملات ندانست، اما قبلا بارها و بارها ایران را به برنامه ریزی علیه منافع آمریکا متهم کرده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала