پایان همکاری تجاری گوگل و هواوی

© REUTERS / Aly Songپایان همکاری تجاری گوگل و هواوی
پایان همکاری تجاری گوگل و هواوی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت گوگل همکاری های خود را با شرکت فناوری هوآوی چین متوقف می کند.

به گزارش اسپوتنیک، به‌دنبال قرارگرفتن نام شرکت هواوی در فهرست سیاه تجاری دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، گوگل به فعالیت‌ تجاری خود با این غول بزرگ فناوری چینی پایان می‌دهد.

هواوی و 70 شعبه آن در لیست سیاه آمریکا - اسپوتنیک ایران
هواوی و 70 شعبه آن در لیست سیاه آمریکا

براساس این گزارش گوگل و سیستم اندروید آن ارتباط خود را با هوآوی قطع می کنند. شرکت گوگل که اکثر تلفن های همراه هوشمند در جهان به سیستم اندروید آن مجهز هستند ، روز یکشنبه از آغاز روند تعلیق روابط خود با شرکت هوآوی چین خبر داد که یکی از شرکت هایی است که از سوی واشنگتن به عنوان شرکت در معرض خطر معرفی شده است.

در اوج تنش های تجاری با پکن، دونالد ترامپ در این هفته تجارت شرکت های آمریکایی فعال در زمینه ارتباطات را با شرکت های خارجی که برای امنیت ملی آمریکا خطرناک محسوب می شوند ممنوع اعلام کرد. این اقدامی بود که طی آن غول مخابراتی چینی هدف قرار گرفت. این قانون به ویژه به اشتراک گذاشتن فنآوری ها را ممنوع می کند. شرکت هوآوی در فهرست شرکت های مظنون ثبت شده است و تنها در صورت موافقت مقامات آمریکا امکان ارتباط با آن وجود دارد.

شرکت گوگل اعلام کرد ما از این فرمان پیروی و اجرای آن را بررسی می کنیم. این اقدام گوگل از آن جهت اهمیت دارد که شرکت گوگل باید با همه تولید کنندگان تلفن های هوشمند همکاری کند که سیستم های اندروید آنها با تلفن ها سازگار باشد. 

دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پنجشنبه گذشته هوآوی را به فهرست سیاه خود افزود و بلافاصله پس از آن محدودیت هایی را علیه این شرکت اعمال کرد که همکاری با شرکت های آمریکایی را برای آن بسیار دشوار می کند.

اما وزارت بازرگانی آمریکا روز جمعه اعلام کرد که در حال بررسی لغو برخی محدودیت ها علیه این شرکت چینی است تا از اخلال در عملیات و تجهیزات کنونی شبکه در ایالات متحده جلوگیری کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала