امارات: هرگونه کمبود نفت را جبران می‌کنیم

© Flickr / Abdulla Al Muhairiامارات: هرگونه کمبود نفت را جبران می‌کنیم
امارات: هرگونه کمبود نفت را جبران می‌کنیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر انرژی امارات از جبران هر گونه کمبود بازار به دلیل تحریم‌های نفتی ایران، توسط کشورهای عضو اوپک پلاس خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، سهیل المرزوعی، وزیر انرژی امارات اظهار داشت: "کشورهای عضو اوپک پلاس در صورت لزوم، هر گونه کمبود نفت در بازار را جبران خواهند کرد، اما در حالی که رشد سهام تجاری نفت و محصولات نفتی در جهان همچنان ادامه دارد، سازمان چنین کمبودی را مشاهده نمی‌کند."
وزیر انرژی امارات در پاسخ به این سوال که آیا اوپک در ارتباط با وضعیت ایران، که در اثر تحریم‌های آمریکا صادرات و تولید نفت این کشور کاهش یافته است، نیاز به افزایش تولید نفت را مشاهده می‌کند، پاسخ داد: "ما به نیاز جبران کمبود نفت به صورت کلی به‌طور گروهی نگاه می کنیم. اگر نیاز به جبران کمبود عرضه در بازار وجود داشته باشد، ما این کار را انجام خواهیم داد، اما تا کنون ما چنین چیزی را مشاهده نمی‌کنیم."

تولید نفت ایران در گرو عربستان - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
تولید نفت ایران در گرو عربستان

وی افزود: "ما شاهد افزایش سهام تجاری هستیم و در وهله نخست باید در این رابطه کاری انجام دهیم."
اوپک و تعدادی از کشورهای غیر عضو (اوپک پلاس) در پایان سال 2018 تصمیم به اصلاح شرایط توافق شده برای کاهش تولید نفت که از ابتدای سال 2017 به اجرا گذاشته شده بود، گرفتند. کشورهای توافق کردند که تولید خود را در مجموع 1.2 میلیون بشکه در روز نسبت به سطح تولید در اکتبر 2018 کاهش دهند، که در این میان سهم روسیه از این کاهش تولید 228 هزار بشکه در روز بود. این توافق جدید برای نیمه اول سال 2019 طراحی شده بود.
جلسه بعدی کمیته نظارت سازمان اوپک پلاس در 19 ماه مه در جده عربستان سعودی برگزار می‌شود. ژانس بین‌المللی انرژی در گزارش ماه مه خود از کاهش استخراج نفت ایران تا کمترین میزان خود از سال 1980 میلادی، همزمان با جنگ هشت ساله عراق، تحت تاثیر تحریم‌های ایالات متحده خبر داد.
در ماه آوریل تولید نفت ایران به میزان 130 هزار بشکه در روز کاهش یافت و به 2.61 میلیون بشکه در روز رسید. این در حالیست که ایالات متحده از ماه مه، معافیت موقت برای واردات نفت از ایران را که پیش از این در ماه نوامبر 2018 برای هشت کشور وارد کننده نفت صادر شده بود، تمدید نکرد.
در تاریخ 8 مه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. واشنگتن کشورهای چین، هند، ایتالیا، یونان، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و ترکیه را تا دوم ماه مه 2019 از این تحریم‌های نفتی علیه ایران معاف کرده بود. در انتهای ماه آپریل کاخ سفید طی بیانیه‌ای اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس ‌جمهور آمریکا تصمیم گرفته است معافیت مشتریان نفت ایران از اجرای تحریم‌های نفتی علیه ایران را تمدید نکند. تصمیم عدم‌ تمدید معافیت‌ها با هدف به صفر رساندن صادرات نفت ایران و قطع دسترسی ایران به منبع اصلی درآمد خود اتخاذ شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала