رشوه دادن آمریکا برای جلوگیری از خرید تسلیحات روسی

© Sputnik / Vladimir Astapkovichرشوه دادن آمریکا برای جلوگیری از خرید تسلیحات روسی
رشوه دادن آمریکا برای جلوگیری از خرید تسلیحات روسی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا قصد دارد در سراسر جهان برنامه اعلام نشده کمک رسانی مالی به کشورهایی را اجرا کند که حاضر باشند از خریداری سلاح روسی صرفنظر کنند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از Defence One، پیشتر چنین کمک هایی به کشورهای اروپای شرقی واگذار می شد که در سابق عضو پیمان ورشو بودند.
برنامه اروپایی مربوطه موسوم به ERIP در شش کشور اروپایی اجرا می شود و در چارچوب آن در صورت صرفنظر کردن این کشورها از استفاده از ماشین های نظامی و بالگردهای ساخت شوروی و روسیه و خریداری تسلیحات ساخت امریکا به جای آنها،کمک های مالی ایالات متحده واگذار می شود. مثلاً اسلواکی 50 میلیون دلار برای خریداری بالگرد و کرواسی 25 میلیون دلار برای خریداری ماشین های نظامی از امریکا دریافت کرد. حالا ایالات متحده قصد دارد این برنامه را در سراسر جهان اجرا کند.
یک مقام وزارت خارجه امریکا گفت:" هدف ما کمک به شرکا در متوقف کردن صادراتی است که به پیمانکاران ، پرسنل خدماتی و لوازم یدکی ساخت روسیه امکان می دهد وارد پایگاه های نظامی ناتو شوند".
طبق برنامه ERIP، به هرکشور شرکت کننده از آن در صورت صرفنظر کردن از خریداری تسلیحات وماشین های نظامی ساخت روسیه بین 50 تا 100 میلیون دلار اعتبار برای نوسازی تجهیزات جنگی خود واگذار می شود.
سخنگوی وزارت خارجه امریکا خاطرنشان ساخت مکن است کشورهایی که به خرید لوزام یدکی برای ماشین های نظامی خود از روسیه ادامه دهند، مورد تحریم های ایالات متحده قرار بگیرند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала