اخطار آمریکا به شرکت های هواپیمایی فعال در منطقه خلیج‌فارس

© AFP 2023 / Felix Garzaاخطار آمریکا به شرکت های هواپیمایی فعال در منطقه خلیج‌فارس
اخطار آمریکا به شرکت های هواپیمایی فعال در منطقه خلیج‌فارس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دیپلمات‌های آمریکایی روز شنبه هشدار دادند ممکن است هواپیما‌های تجاری که بر فراز خلیج‌فارس پرواز می‌کنند، در اثنای تشدید تنش‌ها با ایران به اشتباه هدف قرار گرفته شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم ، این هشدار که از سوی مقامات اداره حمل و نقل هوایی آمریکا مطرح شده است، یادآور حادثه‌ای تلخ است که 30 سال پیش رخ داد و در جریان آن آمریکا یک هواپیمای مسافربری ایران را بر فراز خلیج‌فارس هدف قرار داد؛ رخدادی که به مرگ تمامی 290 سرنشین آن منجر شد.

دیپلمات‌های آمریکایی مستقر در کویت و امارات متحده عربی روز شنبه بار دیگر هشدارهای مطرح‌شده از سوی اداره فدرال حمل و نقل هوایی آمریکا را تکرار کردند. بر اساس این هشدار، تمامی هواپیماهای مسافربری و تجاری که بر فراز خلیج‌فارس و خلیج عمان پرواز می‌کنند باید از افزایش فعالیت‌های نظامی و تشدید تنش‌های سیاسی در منطقه آگاه باشند.

بر اساس مندرجات این فرمان، تهدید کنونی خطری غیرعمد برای کلیه فعالیت‌های هوایی غیرنظامی آمریکا به دلیل افزایش احتمال بروز حادثه محسوب می‌شود. همچنین ممکن است سامانه‌های ارتباطی هواپیما‌هایی که در این منطقه پرواز می‌کنند، بدون هشدار قبلی با اختلال روبرو شوند.
خلیج‌فارس یکی از پرترددترین مناطق جهان از حیث پروازهای تجاری میان شرق و غرب به شمار می‌رود. همچنین فرودگاه بین‌المللی دبی پرترافیک‌ترین فرودگاه جهان از حیث پروازهای بین‌المللی محسوب می‌شود.
روابط واشنگتن و تهران پس از بیانات اخیر مقامات جمهوری اسلامی درباره متوقف کردن برخی از اقدامات در چارچوب برجام متشنج تر شده است. دیرتر حسن روحانی ، رئیس جمهور ایران 60 روز به کشورهای اروپایی عضو برجام مهلت داد تا طی این مدت تعهدات بانکی و نفتی خود در برابر جمهوری اسلامی را اجرا کنند. روحانی نامه هایی با این موضوع را برای رهبران بریتانیا، فرانسه، آلمان، روسیه و چین نوشت.
فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بارها تهدید کرده اند که می توانند در شرایطی تنگه هرمز را مسدود کنند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала