هشدار آمریکا به چین

© Photo / U.S. State Departmentهشدار آمریکا به چین
هشدار آمریکا به چین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به ذخیره نفت ایران در یکی از بنادر چین هشدار داد واشنگتن نقض تحریم‌های ایران را جدی می‌گیرد و دست به اقداماتی متناسب می‌زند.

افشای نقض تحریم نفتی آمریکا علیه ایران از سوی چین - اسپوتنیک ایران
افشای نقض تحریم نفتی آمریکا علیه ایران از سوی چین
به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم ، خبرگزاری رویترز ۲۶ اردیبهشت گزارش داده بود یک نفتکش حامل ۱۳۰ هزار تن نفت ایران، بار خود را در شهر بندری ژوشان چین تخلیه کرده است.
همین امر سبب شد یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا در یک ای‌میل به این خبر واکنش نشان دهد. به گفته وی، «آمریکا همه فعالیت‌های مورد ادعا درباره تحریم‌ها را جدی می‌گیرد و واکنش مناسبی به آن نشان می‌دهد. ما خود را به اجرای تحریم‌ها متعهد می‌دانیم، به‌ویژه تحریم‌های مرتبط با بخش‌های نفت و پتروشیمی ایران.» 
این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که در گزارش رویترز به نام وی اشاره نشده، همچنین گفت واشینگتن از گزارش‌ها درباره این نفتکش مطلع بوده است. اما توضیح بیشتری در این خصوص ارائه نکرد.
گزارش‌های اولیه عنوان می‌کرد که این نفتکش با بار ۱۳۰ هزار تن نفت کوره ایران، پنج ماه بود که در بازارهای آسیایی سرگردان مانده بود و در نهایت بار خود را در چین ذخیره کرد.
به دنبال تحریم نفتی ایران از سوی آمریکا، هشت کشور از جمله هند، کره جنوبی ،ژاپن و چین بطور موقت از اجرای این تحریم معاف شده بودند اما اخیراً کاخ سفید طی بیانیه‌ای اعلام کرد دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا تصمیم گرفته است معافیت مشتریان نفت ایران از اجرای تحریم‌های نفتی علیه ایران را تمدید نکند. تصمیم عدم‌تمدید معافیت‌ها با هدف به صفر رساندن صادرات نفت ایران و قطع دسترسی ایران به منبع اصلی درآمد خود اتخاذ شده است.
یاداور می شود در ماه آوریل ژاپن و کره جنوبی خرید نفت از ایران را بطور کامل متوقف کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала