روسیه موشک های خود را در جاییکه نمونه آمریکایی وجود ندارد مستقر نمی کند

© Sputnik / Denis Abramov /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه موشک های خود را در جاییکه نمونه آمریکایی وجود ندارد مستقر نمی کند
روسیه موشک های خود را در جاییکه نمونه آمریکایی وجود ندارد مستقر نمی کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت که روسیه موشک های میان برد و کوتاه برد را در مناطقی که سیستم های مشابه آمریکایی آن وجود ندارد، ایجاد و راه اندازی نخواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه به خبرنگاران گفت: با توجه به پیامدهای خروج آمریکا از پیمان موشک های میان برد و موشک های کوتاه برد، رئیس جمهور پوتین به وضوح موقعیت ما را مشخص کرد — ما به صورت متقابل و مثل یک آینه عمل خواهیم کرد. در حال حاضر آمریکا مشارکت خود را معلق و خروج خود را از این توافق اعلام کرده است، بر طبق قرارداد این کار شش ماه طول می کشد. در تاریخ 2 اوت سال جاری، آمریکا به طور قانونی اجرای تعهدات خود را تحت این معاهده متوقف خواهد کرد. رئیس جمهور (پوتین) همچنین گفت که اگر ایالات متحده این کار را انجام دهد، ما نیز در این تحولات شرکت می کنیم. و آنها این کار را انجام می دهند.

لاوروف به خبرنگاران گفت: "اما ما موشک های میان برد و کوتاه برد را در مناطقی که سامانه های مشابه ساخته شده آمریکایی در آنجا وجود ندارند، ایجاد و راه اندازی نخواهیم کرد."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала