بولتون از دید نشریه گاردین خطرناک ترین مرد جهان لقب گرفت

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر بولتون از دید نشریه گاردین خطرناک ترین مرد جهان لقب گرفت
بولتون از دید نشریه گاردین خطرناک ترین مرد جهان لقب گرفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نشریه انگلیسی گاردین، در توصیف جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا گفت که وی خطرناک‌ترین فرد در جهان است.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه انگلیسی گاردین، در توصیف جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا گفت که وی خطرناک‌ترین فرد در جهان است و او را مقصر اصلی در افزایش تنش‌ها و رویارویی نظامی احتمالی بین ایران و آمریکا دانست.

این رسانه در نوشتاری به قلم «بِن آرمبروستر» مدیر روابط عمومی جنبش ضد جنگ «پیروزی بدون جنگ» نوشت: بولتون به دنبال جنگ با ایران است و ما این را می‌دانیم، زیرا او از حدود دو دهه پیش همین را گفته است.

در ادامه این نوشتار آمده است:

بولتون درست یک ماه پس از روی کار آمدن، آخرین فشار لازم را برای وادار کردن ترامپ جهت خروج از توافق هسته‌ای وارد کرد؛ توافقی که تا آن زمان و هنوز هم موفق بوده است.

این توافق که به طور رسمی به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) شناخته می‌شود، بزرگترین مانع در مقابل تلاش‌های بولتون برای جنگ و تغییر حکومت در ایران بود، زیرا بهانه‌ای را که باعث قانع کردن افکار عمومی درباره جنگ عراق در هفده سال پیش می‌شد، از بین می‌برد.نویسنده افزود: موضوع نگران کننده این است که بولتون یک جنگجوی کارکشته است که در فشار برای اجرای دیدگاه‌های خود ماهر است و سابقه‌ای طولانی در استفاده از چنین مهارت‌هایی برای تضعیف دیپلماسی و لغو توافقات کنترل سلاح دارد.

در نهایت این سوال مطرح است که آیا رئیس جمهور آمریکا می‌تواند به وعده خود درباره خودداری از ورود به جنگ‌های بیشتر عمل کند یا اجازه می‌دهد بولتون او را به گوشه رینگ کشانده و باعث شود چاره‌ای به جز ورود جنگ با ایران نداشته باشد.

روزنامه واشنگتن پیشتر در گزارشی به نقل از یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده گزارش داده بود که ترامپ از اینکه بولتون او را به اصطلاح به «گوشه رینگ» کشانده و او را از نقطه آرامش خارج کرده نگران است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала