ادامه همکاری صادرکنندگان روس با شرکای ایرانی

© Sputnik / Aleksey Drujinin /  مراجعه به بانک تصاویر ادامه همکاری صادرکنندگان روس با شرکای ایرانی
ادامه همکاری صادرکنندگان روس با شرکای ایرانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آندری اسلپنیف رئیس مرکز صادرات روسیه امروز جمعه اظهار داشت، که صادرکنندگان روس عجله ای برای خروج از طرح های صادراتی با ایران ندارند و تغییر شرایط برجام را رصد می کنند.

ظریف: رابطه بین ایران و روسیه عمیق تر از همیشه است - اسپوتنیک ایران
ظریف: رابطه بین ایران و روسیه عمیق تر از همیشه است
اسلیپنف در مصاحبه با "اسپوتنیک" گفت:"در حال حاضر (با ایران) تعامل داریم. تمایل و منافع بسیاری وجود دارد، زمانی که موضوع به جنبه کاربردی، مرتبط با انجام محاسبات و پرداخت بر می گردد، همیشه، با توجه به روند متغییر دائمی و فشار تحریم، این یک کار هدفمند است. راه حل ها در دسترس هستند که آنها هر بار با شرکت ها و بانک ها به صورت جداگانه و شخصی مورد بحث قرار می گیرند. قطعا تمایل وجود دارد، ولی همه تغییر شرایط را رصد می کنند. حداقل اینکه پروژه هایی قبلی در جریان هستند، تاکنون شاهد (امتناع و اجتناب از ادامه) آن ها نبوده ایم. "
یاداور می شود امروز محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: نجات برجام وظیفه جامعه بین‌المللی است و اگر جامعه جهانی احساس می‌کند برجام یک دستاورد مهم است باید همانند ایران برای حفظ آن اقدام عملی انجام دهد.
وی در تعریف اقدام عملی گفت: اقدام عملی کاملا مشخص است باید وضعیت روابط اقتصادی ایران عادی سازی شود و این اقدامی است که برجام صریحا به آن اشاره دارد.
وزیر خارجه ایران افزود: قطعنامه 2231 شورای امنیت به همین موضوع اشاره دارد لذا لازم است اگر جامعه بین المللی، سایر کشورهای عضو برجام و دوستان ما در برجام مانند چین و روسیه تمایل دارند این دستاورد حفظ شود باید با اقدامات عملی باعث شوند مردم ایران از منافع برجام بهره مند شود.
افق هسته‌ای ایران و قدرت های بزرگ جهان که به آن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) هم گفته می‌شود، سال 2015 میان ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 متشکل از آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین، پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به علاوه آلمان منعقد شد. برپایه این توافق، در برابر محدود شدن برنامه هسته‌ای ایران، تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور لغو یا تعلیق شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала