آمادگی برلین برای گفتگوی دائمی با تهران

© Sputnik / Ekaterina Chesnokovaبرلین
برلین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برلین اعلام کرد کانال های گفتگوی دائمی با ایران باز هستند.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا آدبار سخنگوی رسمی وزارت خارجه آلمان اعلام نمود که دولت و وزارت خارجه آلمان در حال گفتگوی دائمی با ایران هستند و این کانال ها برای معاشرت باز هستند.

وی افزود:«ما، دولت آلمان، نمایندگان آن، وزیر امور خارجه در ارتباط  دائمی با ایران هستیم زیرا این گفتگوها برای ما مهم است. ما می خواهیم این کانال ها برای گفتگو باز باشند تا بتوانیم از آنها استفاده کنیم. مذاکرات ادامه دارند، به ویژه در وضعیتی که موضوع برای بحث و بررسی وجود دارد. نباید اجازه داد تشنج در منطقه افزایش یابد. برلین در این امر ذینفع نیست».

وزیرامورخارجه آلمان در دیدار با همتایان اروپایی خود اعلام کرد که کشورهای اروپایی در ضرورت حفظ توافق هسته ای با ایران و اجرایی کردن مفاد آن از یک عقیده واحد برخوردارند. وی گفت در اروپا امیدوارند که ایران بتدریج از رعایت مفاد برجام کنار نرود و تعهدات خود را بطور کامل اجرا کند.

ایران در سال 2015 در قالب توافقنامه هسته‌ای وین (برجام) پذیرفت که بخشی از فعالیت‌های هسته‌ای خود را متوقف کند و طرف دیگر مذاکرات یعنی کشورهای موسوم به 1+5 (شامل5 عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد+آلمان) نیز قبول کردند که در مقابل این اقدام ایران، تحریم‌های وضع‌شده علیه این کشور را لغو کنند.

در تاریخ 8 مه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала