قهرمان جنگ آمریکا زن بود یا اینترسکشوال؟

© Flickr / Luca Vanzellaاسکلت
اسکلت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کازیمیر پولافسکی قهرمان معروف آمریکایی «بیناجنس» طرفدار استقلال بود.

به گزارش اسپوتنیک، کازیمیر پولافسکی (1779-1745) یک جنگجوی عادی برای رسیدن به استقلال بود. او در سن 23 سالگی همراه پدرش جوزف در ایجاد کنفدراسیون بار « Bar Confederation» شرکت کرد که بسیاری از درباریان لهستان در صفوف آن متحد شدند. طی 5 سال او با ارتش ملکه کاترین دوم و استانیسلاو دوم شاه لهستان  مبارزه کرد. او قصد داشت کشور سلطنتی لهستان را تغییر بدهد.  مبارزه کنفدراسیون اولین قیام ملی لهستان علیه برتری روس ها بود.

اسکلت یافت شده که گفته می شد باید متعلق به کازیمیر پولافسکی باشد،ابتدا باید تعیین هویت می شد که آیا واقعا به قهرمان جنگ لهستان تعلق دارد یا خیر.

چارلز مربس Charles Merb، متخصص انسان شناسی قانونی از دانشگاه ایالت آریزونا و مسئول بازرسی پزشکی قانونی در این خصوص گفت:«همه چیز مطابقت داشت. همه چیز غیر از مذکر یا مونت بودن آن. جنس بدون هرگونه تردیدی مونث بود. حداقل استخوان لگن نشان می داد که صاحب اسکلت، زن بوده است. در زنان استخوان لگن بیضی شکل و در مردان به شکل قلب است».

مربس در ادامه ابراز شک کرد که او در طول عمرش زمانی زن بوده است. «به نظر من، او خود را مرد می دانست اما مردی که مشکلی دارد. پدیده اینترسکشوال (بیناجنسی) در آنزمان هنوز ناآشنا بود. گزینه های آناتومی بیشتر به عنوان افراد کریه المنظر در نظر گرفته می شدند».

معاصران در باره پولافسکی می گفتند که او آدم گوشه گیری بود و از معاشرت خوشش نمی آمد. او علاقه ای به زنان و یا مشروبات الکلی نداشت. اما در نبردها شجاعت زیادی از خود نشان می داد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала