پاسخ مقام ایرانی به شماره تماس ترامپ

© REUTERS / Heinz-Peter Bader پاسخ مقام ایرانی به شماره تماس ترامپ
پاسخ مقام ایرانی به شماره تماس ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران به شماره تلفنی که ترامپ برای تماس مقامات ایرانی اختصاص داده بود واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تابناک، عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در واکنش به شماره تلفنی که ترامپ برای تماس مقامات ایرانی اختصاص داده بود گفت: اگر نیاز شود آنها شماره ما را دارند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا - اسپوتنیک ایران
ترامپ شماره تلفنی برای تماس، در اختیار ایران گذاشت

عراقچی در پاسخ به سوالی در این مورد که پس از موضع‌گیری محکم ایران و اعلام مهلت مهلت 60 روزه برای اروپایی‌ها، شاهد تکاپویی از سوی کاخ سفید برای برقراری تماس با تهران بودیم، حتی ترامپ شماره ای هم برای برقراری این تماس ارائه کرده است. همچنین به تازگی از سوی کشورهای مختلف در منطقه و فرامنطقه ای پیشنهادهای بسیاری برای میانجیگری برای برقراری این رابطه مطرح شده است، تصمیم وزارت خارجه در قبال این موارد چیست، تصریح کرد: برای خروج از شرایط دشوار و بحرانی که ترامپ برای خود و آمریکا ایجاد کرده است، نیازی به میانجی یا شماره تلفن نیست. ایالات متحده تنها با تجدید نظر در سیاست های خود می تواند از وضعیت تنش آمیز فعلی خارج شود
وی ادامه داد: واشنگتن باید سیاست و رفتار خود را تصحیح کند؛ تمام دنیا به سیاست‌های غلط کاخ سفید و اشتباه آن‌ها در خروج از برجام و خطایشان در تحریم ایران اذعان کرده و سیاست فشار حداکثری آمریکا را اشتباه می‌دانند. ایالات متحده باید در رفتار و سیاست خود تجدید نظر کند تا بتواند از این بحران خود ساخته و وضعیت تنش آمیز فعلی خارج شوند وگرنه خروج از این شرایط نیازی به تلفن و میانجی ندارد.
عراقچی در رابطه با نقش اروپا برای فشار وارد کردن به واشنگتن برای تغییر سیاست در قبال تهران و شروط 12 گانه پمپئو تصریح کرد: شروط پمپئو بسیار مضحک است. ضمن اینکه پیام‌های ضد و نقیضی از کاخ سفید به گوش می‌رسد، باید بگویم که روز جمعه ترامپ 12 شرط را به یک شرط تقلیل داد که آن هم در برجام محقق شده است. به نظر من کاخ سفید از فقدان یک سیاست منسجم و معقول در خصوص ایران، کل منطقه و چه بسا در سطح بین الملل رنج می‌برد؛ راه اصلاح امور، اصلاح سیاست‌ها و رفتار‌های کاملا غلط واشنگتن است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала