ترامپ با وجود آزمایش‌های موشکی به رهبر کره شمالی اعتماد دارد

© AFP 2023 / KCNA via KNSترامپ با وجود آزمایش‌های موشکی به رهبر کره شمالی اعتماد دارد
ترامپ با وجود آزمایش‌های موشکی به رهبر کره شمالی اعتماد دارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به از سرگیری آزمایش‌های موشکی از سوی پیونگ یانگ، این آزمایش‌ها را ناقض اعتماد میان وی و رهبر کره شمالی ندانست.

کشتی کره شمالی - اسپوتنیک ایران
توقیف کشتی کره شمالی توسط آمریکا
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در گفتگو با نشریه پولیتیکو درباره آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی گفت: این آزمایش‌ها کوتاه برد بود و من آنها به هیچ وجه ناقض اعتماد ارزیابی نمی‌کنم.
ترامپ با بیان اینکه ممکن است زمانی چنین آزمایش‌هایی اعتماد زدا باشد، تاکید کرد که آزمایش‌های اخیر «کاملا استاندارد و عادی» بوده است.
کره شمالی یکشنبه گذشته اعلام کرد که در «رزمایشی تهاجمی»، پرتاب کننده چندگانه موشکی و تسلیحات هدایت شونده تاکتیکی را برای ارزیابی عملکرد آن‌ها آزمایش کرده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی تایید کرد که این رزمایش تهاجمی با نظارت کیم جونگ اون رهبر این کشور در دریای شرقی کره انجام شده و هدف از آن «ارزیابی عملکرد و دقت آتش پرتابگر‌های چندگانه کالیبر بالا» بوده است.
کره جنوبی پیشتر از شلیک چندین موشک کوتاه برد از پایگاه هودو واقع در شرق کره شمالی خبر داده بود که مسافتی حدود ۷۰ تا ۲۰۰ کیلومتر را پیموده اند.
وزارت دفاع آمریکا با اعلام اینکه نمی‌تواند صحت و سقم گزارش‌های منتشر شده در این باره را تایید کند، تاکید کرد که موضوع را بررسی خواهد کرد.
سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید نیز گفت که واشنگتن از اقدامات کره شمالی آگاه است و وقایع را از نزدیک دنبال می‌کند و به نظارت بر اوضاع برحسب ضرورت ادامه می‌دهد.
ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به اخبار اولیه مربوط به این آزمایش، در پیامی توئیتری نوشت: در این دنیای خیلی جذاب هرچیزی ممکن است، اما باور من این است که کیم جونگ اون ظرفیت بسیار بالای اقتصادی کره شمالی را کاملا درک می‌کند و هیچ اقدامی برای اخلال یا پایان دادن به آن نمی‌کند.
رئیس جمهوری آمریکا افزود: او همچنین می‌داند که من طرف او هستم و نمی‌خواهد وعده‌ای را که به من داده زیر پا بگذارد. توافق انجام خواهد شد.
ترامپ و کیم تاکنون دو نشست در سنگاپور و ویتنام برگزار کرده اند که نشست اول به توافقی یک صفحه‌ای و مبهم ختم و اجلاس دوم نیمه کاره رها شد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала