ادامه تدارکات نظامی آمریکا در خاورمیانه

© AFP 2023 / FRANCISCO LEONGادامه تدارکات نظامی آمریکا در خاورمیانه
ادامه تدارکات نظامی آمریکا در خاورمیانه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده در شرایط رو به وخامت گرائیدن روابط متشنج خود با ایران سامانه های موشکی دفاع هوایی پاتریوت و کشتی نظامی Arlington را در خاورمیانه مستقر خواهد کرد.

یدالله جوانی، معاون سیاسی سپاه - اسپوتنیک ایران
واکنش مقام نظامی ایرانی به پیشنهاد مذاکره ترامپ
به گزارش اسپوتنیک، در اطلاعیه پنتاگون ضمن اعلام این مطلب گفته می شود این کار به دستور سرپرست وزارت دفاع امریکا و طبق درخواست فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده انجام شده است.
خاطرنشان می شود:" در پاسخ به سطح بالای آماده باش ایران برای اجرای عملیات تهاجمی علیه نیروهای امریکا و برای دفاع از منافع امریکا ، این تسلیحات به گروه ضربتی ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن و گروه هدفمند نیروی هوایی آمریکا در خاورمیانه خواهند پیوست".
کشتی نظامی USS Arlington، ناو نفربر به وزن 22600 تن بوده و قادر به حمل حدود 700 نفر نظامی و 14 دستگاه ماشین جنگی است.
اوضاع در منطقه خلیج فارس پس از اینکه تهران اعلام کرد در پاسخ به خروج آمریکا از برجام از اجرای برخی تعهدات خود در قبال این تفاهم نامه دست خواهد کشید، رو به وخامت گرائیده است.
آمریکا گروه ضربتی ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن ،هواپیماهای استراتژیک و دیگر تسلیحات خود را به منطقه اعزام کرده است.
روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهور امریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала