فرمانده آمریکایی تهدید کرد که ناو هواپیمابر را از تنگه هرمز عبور خواهد داد

© REUTERS / Danny Kelley/Courtesy U.S. Navyفرمانده آمریکایی تهدید کرد که ناو هواپیمابر را از تنگه هرمز عبور خواهد داد
فرمانده آمریکایی تهدید کرد که ناو هواپیمابر را از تنگه هرمز عبور خواهد داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرمانده آمریکایی با بیان اینکه اطلاعاتی مبنی بر تهدید از سمت ایران در دست می باشد گفت در صورت لزوم ناو هواپیمابر را به تنگه هرمز ارسال خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، جیمز مالوی، فرمانده نیروی دریایی آمریکا در خاورمیانه، تهدید کرد که ناو هواپیمابر آمریکایی را به تنگه هرمز ارسال خواهد کرد.

مالوی مدعی شده است که اطلاعات آمریکا که حاکی از وجود تهدید از جانب ایران است مانع از اعزام ناوهواپیمابر به تنگه هرمز در صورت نیاز نخواهد شد و اگر نیاز به عبور از تنگه هرمز باشد این کار را خواهد کرد. وی تاکید کرد که در هر شرایطی این کار را انجام خواهد داد و برای وی اعزام ناوهواپیمابر به هر مکانی در خاورمیانه مشکلی ندارد. هرچند وی مشخص نکرده است که کشتی های جنگی همراه با ناوهواپیمابر آبراهام لینکلن به تنگه هرمز اعزام خواهد شد یا خیر.

پیشتر جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا با تهدید ایران اعلام کرده بود که هر گونه حمله به منافع ایالات متحده یا متحدانش با نیروی ضربتی آمریکا مواجه خواهد شد و از ارسال گروه تهاجمی ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به همراه یک نیروی ضربت از هواپیماهای بمب افکن به منطقه فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در خلیج فارس خبر داد.

وزارت دفاع آمریکا نیز اعلام کرد که ایالات متحده به منظور دفاع از آنچه منافع این کشور در خلیج فارس نامیده شده است، بمب افکن های راهبردی بی-52 نیروی هوایی این کشور را به پایگاه «العدید» قطر اعزام کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала