ژاپن به دنبال میانجیگری بین آمریکا و ایران است

© AP Photo / Everett Kennedy Brownژاپن به دنبال میانجیگری بین آمریکا و ایران است
ژاپن به دنبال میانجیگری بین آمریکا و ایران است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ژاپن تمایل دارد تا برای حفظ برجام به عنوان واسطه میان آمریکا و ایران نقش ایفا کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ژاپن‌تایمز، دولت ژاپن به دنبال این است که بتواند برای حفظ برجام میان آمریکا و ایران میانجی‌گری کند.

یاسوتوشی نیشیمورا، معاون دبیر کابینه ژاپن به دنبال تصمیم ایران برای کاهش سطح تعهدات برجامی خود گفت: "ما به این توجه داریم که ایران در حال خارج شدن از توافق هسته‌ای است". " ما قصد داریم با به کارگیری روابط دوستانه دیرینه خود با ایران به صلح و ثبات منطقه‌ای کمک کنیم".

همچنین یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه ژاپن با ادعای این که " هر دو طرف به دنبال مذاکره هستند" درباره نقش ژاپن برای میانجیگری گفت که "محدودیتی وجود دارد اما ژاپن می‌تواند نقشی داشته باشد".

شورای عالی امنیت ملی ایران روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای خطاب به کشورهای عضو برجام، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای 26 و 36 برجام، از 18 اردیبهشت 98 برخی تعهدات خود در توافق برجام را متوقف می‌کند.

دونالد ترامپ به دنبال این اقدام متقابل ایران برای کاهش سطح تعهدات برجامی خود مطرح کرد: چیزی که در رابطه با ایران مایلم شاهدش باشم؛ این است که آنها با من تماس بگیرند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала