آمریکا: در صورت حمله ایران پاسخ ما قاطع خواهد بود

© REUTERS / Andrew Caballero-Reynolds/Poolآمریکا: در صورت حمله ایران پاسخ ما قاطع خواهد بود
آمریکا: در صورت حمله ایران پاسخ ما قاطع خواهد بود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن و متحدانش خواستار جنگ با ایران نیستند اما در صورت حمله جمهوری اسلامی آماده دادن پاسخ سریع و قاطع به تهران هستند.
آمادگی آمریکا برای پاسخ به تهدید ایران با توسل به زور - اسپوتنیک ایران
آمادگی آمریکا برای پاسخ به تهدید ایران با توسل به زور

به گزارش اسپوتنیک، پمپئو تهران را به به افزایش تنش متهم کرده و اقدامات و بیانات تهدیدآمیز ایران طی هفته های اخیر را خاطرنشان کرد. وزیر خارجه آمریکا گفت:"40 سال قتل سربازان آمریکایی توسط ایران، حملات به تاسیسات آمریکا و گروگان گیری بطور دائمی یادآور آن است که ما باید از خود دفاع کنیم".
پمپئو خاطرنشان ساخت ایالات متحده در صورت حمله جمهوری اسلامی به منافع آمریکا و متحدانش آماده دادن پاسخ سریع و قاطع به تهران خواهد بود و افزود:" ایران نباید خویشتن داری ما را به اشتباه فقدان قاطعیت تلقی کند".
وزیر خارجه آمریکا دوباره تکرارکرد دونالد ترامپ، رهبر ایالات متحده مایل است برای حصول توافق با مقامات ایران دیدار کند.
پیشتر آمریکا اعلام کرده بود تهدیدات از جانب ایران رو به افزایش است و گروه تهاجمی به جلوداری ناو هواپیما بر و بمب افکن های استراتژیک خود را به منطقه اعزام کرده بود.
روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهور امریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала