آزمایش موشکی جدید کره شمالی

© AP Photo / Iranian Defense Ministryآزمایش موشکی جدید کره شمالی
آزمایش موشکی جدید کره شمالی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ارتش کره جنوبی از آزمایش یک موشک با مدلی نامشخص توسط کره شمالی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی یک مدل نامشخص موشک را به معرض آزمایش قرار داده است.

وعده های رهبر کره شمالی به پیروانش - اسپوتنیک ایران
وعده های رهبر کره شمالی به مردم کشورش

خبرگزاری رونهاپ اعلام کرد کره شمالی امروز از استان پیونگان شمالی یک موشک با مدلی نامشخص را شلیک کرده است.

پیش از این نیز ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرده بود که در چهارم ماه می، کره شمالی اقدام به آزمایش و شلیک چند مشک کوتاه برد کرده است.

شایان ذکر است رهبر کره شمالی پیش از این هشدار داده بود که در صورت عدم تغییر استراتژی امریکا، دورنمای حل مسئله هسته‌ای در شبه جزیره کره "تیره و بسیار خطرناک" خواهد شد.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اعلام کرده بود حاضر است تا آخر امسال منتظر تغییر رویکرد آمریکا در مذاکرات با پیونگ یانگ باشد. کیم جونگ اون خاطرنشان ساخت با صبر و تحمل منتظر تصمیم "خردمندانه" امریکا درباره تغییر استراتژی خود در مذاکرات خواهد ماند تا بتوان مذاکرات جدیدی انجام داد اما پیدا کردن فرصت خوبی همچون بار قبل دشوارتر خواهد بود. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی 27 فوریه امسال برای دومین بار در هانوی، پایتخت ویتنام با هم دیدار کردند که این نشست بدون رسیدن به هیچ گونه توافقی پایان یافت.

در واقع واشنگتن به پیونگ یانگ پیشنهاد کرده بود همه تاسیسات هسته ای و همچنین برنامه های تسلیحات شیمیایی و میکربی خود را بطور کامل از بین برده، موشک های بالستیک و پرتابگرهای خود را دمونتاژ کرده و همچنین همه تولیدات قابل استفاده دوگانه مربوطه را تعطیل نماید. علاوه ترامپ از کیم جونگ اون تقاضا کرده بود دسترسی کامل بازرسان بین المللی به همه تاسیسات مورد علاقه آنها را تامین کند اما رهبر کره شمالی به همه این تقاضاها جواب رد داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала