آمادگی آمریکا برای پاسخ به تهدید ایران با توسل به زور

© Sputnik / Mikhail Turgiev /  مراجعه به بانک تصاویر آمادگی آمریکا برای پاسخ به تهدید ایران با توسل به زور
آمادگی آمریکا برای پاسخ به تهدید ایران با توسل به زور - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برایان هوک، نماینده ویِژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران اعلام کرد ایالات متحده آماده است با توسل به زور به تهدید ایران پاسخ دهد.

نظر ظریف در خصوص آغاز جنگ ایران با آمریکا در خلیج فارس - اسپوتنیک ایران
نظر ظریف در خصوص آغاز جنگ ایران با آمریکا در خلیج فارس
به گزارش اسپوتنیک، هوک در یک کنفرانس تلفنی گفت:" آمریکا دارای شواهد متعدد قابل اعتماد حاکی از وجود تهدیداتی از جانب ایران است. اگر رژیم ایران به رفتار خود که از همین حالا خشونت بر می انگیزد، شدت بخشد، ایالات متحده پاسخ خواهد داد. نماینده آمریکا خاطرنشان ساخت از جمله "پاسخ قهری" در دست بررسی قرار دارد. 
شورای عالی امنیت ملی ایران بتازگی در بیانیه مهمی اعلام نمود که ایران از امروز ۱۸ اردیبهشت ۹۸ برخی اقدامات خود در توافق برجام را متوقف می کند.
پنتاگون امروز در شرایط تهدیدات آمریکا علیه ایران دو فروند بمب افکن استراتژیک B-52H Stratofortress را به پایگاه العبید قطر اعزام کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از یک منبع مطلع، بمب افکن های آمریکا که قادر به حمل موشک های دوربرد تاماهاک هستند از پایگاه هوایی بارکسدیل(واقع در ایالت لوئیزانا) پرواز کرده و در سر راه خود در بریتانیا سوخت گیری کرده اند. 
بر اساس گزارش های رسیده، روز یکشنبه گذشته، جان بولتون مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری امریکا اعلام کرد واشنگتن برای مقابله با سیاست ایران در خاورمیانه بمب افکن هایی را مستقر کرده و گروه ضربتی به جلوداری ناو هواپیمابر "آبراهام لینکلن " را به منطقه اعزام می کند. 
اکنون این گروه ضربتی در دریای مدیترانه به سر می برد.
روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهور امریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала