کمک رسانی ائتلاف آمریکا به داعشی ها در عراق

© Sputnik / Artur Gabdrahimov /  مراجعه به بانک تصاویر کمک رسانی ائتلاف آمریکا به داعشی ها در عراق
کمک رسانی ائتلاف آمریکا به داعشی ها در عراق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان بدرعراق از کمک‌رسانی هوایی بالگردهای نیروهای ائتلاف آمریکا به تروریست‌های داعش (گروهک ممنوعه در روسیه) در استان «الانبار» خبر داد.
آیا کار داعش به دست آمریکا تمام شد؟ - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
آیا کار داعش به دست آمریکا تمام شد؟
به گزارش اسپوتنیک به نقل از جام جم آنلاین ، منابع مطلع در عراق گفتند که ائتلاف تحت رهبری آمریکا با کمک بالگرد‌ها و هواپیماهای خود به بقایای گروه تروریستی داعش مستقر در استان «الانبار» در غرب عراق و در مرز با سوریه از آسمان مواد غذایی و دارو ارسال کرده است.
 «غصی الانباری» سخنگوی سازمان «بدر» در عراق و از گروه‌های «حشد الشعبی» دوشنبه گفت که تروریست‌های داعش در مرکز الانبار مخفی شده‌اند و تنها بالگرد‌های نظامی آمریکا به آن‌ها دسترسی دارند.
برخی منابع محلی نیز که مایل به افشای نام خود نبودند، از مشاهده کمک‌رسانی هواپیمای ائتلاف تحت رهبری آمریکا به داعش و ارسال مواد غذایی و دارو به آن‌ها خبر دادند.
بر اساس این گزارش، منابع محلی 17 فوریه گذشته (بهمن) به خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» گفتند که به دنبال توافق صورت گرفته، بالگردهای نظامی ائتلاف در روستای «الدشیشه» در استان «حسکه» و همچنین شهرستان «هجین» در استان «دیرالزور» ده‌ها فرمانده داعش و نیروهای آن‌را به مکان‌های ناشناخته انتقال دادند.
این منابع افزودند که داعشی‌ها در عوض، نیروهای ائتلاف را به انبارهای طلای خود در شرق استان «الشدادی» که از مردم ربوده بودند، هدایت کردند.
خبرگزاری سانا با استناد به گزارش‌های مردمی 13 نوامبر (آبان) گذشته نوشت که بالگردهای نظامی آمریکایی چند تن از عناصر داعش را از دهکده «السویداء» در حسکه به مکانی نامشخص انتقال دادند.
ائتلاف موسوم به ائتلاف بین‌المللی ضد داعش سال 2014 بعد از آن که عناصر گروه تروریستی داعش مناطق زیادی از سوریه و عراق را به اشغال خود درآوردند، به رهبری آمریکا و مشارکت کشورهای عربی و غربی تشکیل شد. ائتلاف تحت رهبری آمریکا از سپتامبر در حالی مشغول حملات هوایی و عملیاتی علیه داعش است که هیچ گونه مجوزی را از دولت سوریه یا سازمان ملل متحد در این زمینه دریافت نگرفته است.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала