ظریف به اجرای تعهدات مسکو در چارچوب برجام اطمینان دارد

© AFP 2023 / Maxim Malinovsky ظریف به اجرای تعهدات مسکو در چارچوب برجام اطمینان دارد
ظریف به اجرای تعهدات مسکو در چارچوب برجام اطمینان دارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمد جواد ظریف، وزیر امورخارجه ایران معتقد است مسکو تعهدات خود در چارچوب توافق هسته ای برجام را اجرای خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ظریف اظهار داشت ایران آماده مبارزه برای احقاق حقوق خود است اما زمان اجرای تعهدات جامعه جهانی نیز رسیده است. وزیر امورخارجه ایران خاطرنشان ساخت که یقین دارد دولت روسیه در این صحنه در خطوط مقدم قرار دارد.

همچنین وزیر خارجه ایران اعلام کرد دیدگاه تهران نسبت به کشورهای اروپایی با دیدگاهش نسبت به روسیه متفاوت است و همچنین نامه ای که ایران به کشورهای اروپایی در رابطه با برجام نوشته با نامه این کشور به روسیه در این رابطه فرق دارد.

پیشتر محمد جواد ظریف با بیان اینکه اروپایی‌ها فرصت کمی برای تغییر وضعیت برجام دارند، گفته بود: اقدامات متوقف شده ذیل برجام توسط تهران، آنهایی بودند که آمریکا اجرایشان را ناممکن ساخته بود.
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که اقدامات اعلامی در بیانیه امروز شورای عالی امنیت ملی در چهارچوب برنامه جامع اقدام مشترک (توافق هسته‌ای) است.
وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه اقدامات تهران در چارچوب برجام است، نوشت: پنج کشور دیگر باقی مانده در برجام پنجره‌ای در حال بسته شدن برای برگرداندن اوضاع در اختیار دارند.
ظریف در صفحه شخصی توئیتر خود ضمن اشاره به سالگرد خروج دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» از برجام در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، نوشت: «در ۸ می ۲۰۱۸، ایالات متحده از برجام خارج شد، قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرد و به دیگران (از جمله کشورهای اروپایی) فشار آورد که آنها نیز این کار را انجام دهند».
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به مدت یک سال در برابر این نقض عهد، صبر و بردباری پیشه کرد، توضیح داد: «بعد از یک سال صبر، ایران اقداماتی را که آمریکا اجرای آنها را غیرممکن کرده بود، متوقف کرد».
وزیر خارجه ایران با بیان اینکه موارد اعلامی در بیانیه شورای عالی امنیت ملی با توافق هسته‌ای مطابقت دارد، تاکید کرد: «اقدامات ما در چهارچوب برجام است. اتحادیه اروپا و گروه ۳+۲ (فرانسه، آلمان، انگلیس، روسیه و چین) برای تغییر این وضعیت، فرصت رو به اتمامی دارد».

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала