مقام ایرانی: ایران در قالب برجام و ان پی تی سیاستهایش را ادامه خواهد داد

© Sputnik / SHAمقام ایرانی: ایران در قالب برجام و ان پی تی سیاستهایش را ادامه خواهد داد
مقام ایرانی: ایران در قالب برجام و ان پی تی سیاستهایش را ادامه خواهد داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقام مجلس ایران گفت که کشورش تعهدات مازاد بر ان پی تی را اجرا نخواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، حشمت الله فلاحت پیشه، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران گفت که ایران از ظرفیت برجام و ان پی تی استفاده می‌کند اما تعهدات مازاد بر ان پی تی را اجرا نخواهد کرد.

به گفته وی برجام که در حال‌ حاضر به عنوان برنامه جامع یاد شده است، دارای پیش‌بینی‌هایی است که اگر طرفین به تعهدات خود عمل نکنند، چه اتفاقی رخ می‌دهد. آخرین اتفاق این بود که آمریکایی‌ها بعد از بازگشت تحریم ها نقشه دوم خود را پیاده سازی کردند. این نقشه با هدف محرومیت صنعت هسته‌ای ایران پیاده سازی شد تا از این چرخه بهره لازم را ببرند. نتیجه‌ این است که ما از دل برجام باید دو موضوع را دنبال کنیم. قسمت اول این است که ایران ساز و کارهای داخلی را برای تامین سوخت مورد نیاز خود طی می‌کند، چون پیش‌بینی های ما این است که آمریکایی ها در آینده می‌خواهند مشکلاتی برای کشور در زمینه سوخت هسته ای و تبادلات هسته ای ایجاد کنند.

وی در ادامه افزود: ما یکسری تعهداتی مازاد بر ان پی تی را اجرا کردیم که ماحصل ان پی تی نبود،‌ بلکه ماحصل برجام بود. پس اکنون دلیلی ندارد که ایران در شرایط فعلی به این تعهدات پایبند بماند. بهتر است تعدیل در این تعهدات نیز شکل بگیرد. منتها اتفاقی که رخ می‌دهد این است که خروج از برجام و ان پی تی صورت نخواهد گرفت و ما نیز از ظرفیت‌های برجام و ان پی تی برای مقابله با یک جانبه گرایی آمریکا در قبال ایران استفاده می‌کنیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала