یک توطئه تروریستی توسط پلیس اندونزی خنثی شد

© REUTERS / Beawihartaیک توطئه تروریستی توسط پلیس اندونزی خنثی شد
یک توطئه تروریستی توسط پلیس اندونزی خنثی شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پلیس اندونزی از دستگیری شش مظنون به جرم اقدامات تروریستی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، سخنگوی پلیس اندونزی اعلام کرد، این شش مظنون پس از یورش پلیس به منطقه "بکاسی" در جاوا غربی دستگیر شده و یک تن دیگر هم حین پرتاب یک بمب به سمت پلیس کشته شد. آنها قصد داشتند تا تسلیحات و مهمات پلیس را تصرف کرده و از آنها برای انجام اقدامات تروریستی خواه به صورت انتحاری یا انجام حملات علیه معترضان در راهپیمایی‌های مرتبط با انتخابات اخیر در کشور استفاده کنند.

جوکو ویدودو، رئیس جمهوری اندونزی براساس نتایج غیررسمی پس از انتخابات 17 آوریل اعلام پیروزی کرده اما رقیبش مدعی تقلب در انتخابات است و تاکید به پیروزی دارد. رقیب انتخاباتی ویدودو گفته اگر شکایتش راه به جایی نبرد و نتایج رسمی تا 22 مه شکستش را تأیید کند، اعتراضات مردمی رغم می‌خورد.

سخنگوی پلیس اندونزی همچنین گفته که افراد بازداشت شده با "جماعه انصارالدوله" که مرتبط با داعش در اندونزی است ارتبط داشته‌اند و سال گذشته میلادی به اتهام انجام اقدامات تروریستی و پیوستن با داعش از نظر قانونی ممنوع‌الفعالیت شدند. پلیس اندونزی از بمب گذاری‌های مرگبار بالی در 2002 عملیات خنثی سازی حملات تروریستی را به صورت موفقیت‌آمیزی انجام داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала