علل اصلی سانحه هوایی در شرمیتوو مسکو

© AP Photo / @artempetrovichآتش سوزی هواپیما در فرودگاه مسکو
آتش سوزی هواپیما در فرودگاه مسکو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کمیته بازرسی گزینه های اصلی سانحه هوایی در فرودگاه شرمیتوو را اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، کمیته بازرسی گزینه های اصلی سانحه هوایی در فرودگاه شرمیتوو Sheremetyevo را اعلام کرد.

کمیته بازرسی مسکو، کافی نبودن تخصص حرفه ای خلبانان و کارمندان برج پرواز، نقص فنی هواپیما و شرایط بد آب و هوایی را از گزینه های مرتبط با سانحه هوایی در فرودگاه شرمیتوو مسکو اعلام کرده است.

مطابق با اطلاعات کمیته بازرسی، 41 نفر در این سانحه کشته شدند.

هواپیمای «ائروفلوت» بالافاصله پس از پرواز از شرمیتوو به سمت مورمانسک ،تقاضای فرود اضطراری کرده بود. هواپیما هنگام فرود با باند فرود برخورد کرد و آتش گرفت. گزارش شد که رعد به بدنه هواپیما برخورد کرده بود و کار تجهیزات مختل شده بود.

78 نفز مسافر در هواپیما قرار داشتند که تعدادی از آنها موفق شدند از هواپیما خارج شوند. شرکت هواپیمایی «آئروفلوات» فهرست 33مسافر را که جان سالم از این سانحه بدربردند منتشر کرده است.

 روز یکشنبه، 5 مه 2019، هواپیمای مسافربری SSJ-100 مسکو — مورمنسک با 73 مسافر و 5 خدمه پرواز، حدود ساعت 18:00 به وقت مسکو از باند فرودگاه شرمتوا بلند شد. پس از چندین بار دور زدن در حومه مسکو به طور ناگهانی به سمت پایین حرکت کند. در حدود ساعت  18:40، این هواپیما در فرودگاه شرمیتوا به زمین نشت. هواپیمای مسافربری مسکو — مورمنسک به دلیل قطع شدن ارتباط به فرودگاه شرمتوا بازگشت و پس از فرود در باند فرودگاه آتش گرفت. براساس آخرین براساس آخرین گزارشات، در پی این حادثه 41 نفر از جمله یکی از خدمه هواپیما کشته شدند و 37 نفر دیگر از این حادثه جان سالم به در بردند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала