آیا تهدیدات آمریکا دستاویزی برای درگیری نظامی با ایران است؟

© Photo / IRNAتریتا پارسی، استاد دانشگاه جرج تاون
تریتا پارسی،  استاد دانشگاه جرج تاون - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به عقیده یک استاد دانشگاه در امریکا اکنون واشنگتن می خواهد ایران را به خروج از توافق هسته ای برجام تحریک کند.

برنامه بعدی آمریکا علیه ایران پس از تحریم نفتی - اسپوتنیک ایران
برنامه های بعدی آمریکا علیه ایران پس از تحریم نفتی چیست؟
به گزارش اسپوتنیک، تریتا پارسی، استاد دانشگاه جرج تاون اعلام کرد مطالبات جدید آمریکا و تهدید به شدت بخشیدن به تحریم های آمریکا می تواند به خروج ایران از برجام منجر شده و دستاویزی برای وقوع درگیری نظامی بین دو کشور شود.
آقای پارسی گفت از قرار معلوم دولت ترامپ قصد دارد ایران را به خروج از توافق هسته ای برجام بر انگیزد. آمریکاییان هرکاری را برای محروم ساختن تهران از فواید برجام انجام می دهند. 
کارشناس امریکایی افزود اکنون آمریکا تلاش می کند مانع باقی ماندن ایران در برجام شود.
آقای پارسی خاطرنشان کرد جان بولتون بلافاصله پس از خروج ایران از برجام تنش را در راستای آغاز درگیری نظامی افزایش خواهد داد.
پیشتر وزارت خارجه امریکا اعلام کرده بود واشنگتن قصد دارد در صورت ساخت واحد های جدید در نیروگاه اتمی بوشهر به تحریم ها علیه ایران شدت ببخشد. علاوه بر این صادرات اورانیوم غنی شده در ازای سنگ معدن اورانیوم نیز می تواند منجر به اعمال تحریم های بیشترشود.
روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهور امریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.
دونالد ترامپ در ماه مه سال گذشته به طور یکجانبه خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام کرد. این توافقنامه موجب محدود شدن فعالیت های هسته ای ایران بوده و قرار بود با اجرای آن تحریم های بین المللی و همچنین تحریم های یکجانبه آمریکا و اتحادیه اروپا علیه تهران لغو شود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала