برنامه های بعدی آمریکا علیه ایران پس از تحریم نفتی چیست؟

© Sputnik / Mikhail Turgiev /  مراجعه به بانک تصاویر برنامه بعدی آمریکا علیه ایران پس از تحریم نفتی
برنامه بعدی آمریکا علیه ایران پس از تحریم نفتی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه وال استریت ژورنال از برنامه بعدی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا علیه ایران برای افزایش تحریم ها خبر داد

 

هشدار جدید ایران به آمریکا - اسپوتنیک ایران
هشدار جدید ایران به آمریکا
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبر آنلاین، این رسانه آمریکایی می افزاید: صنایع پتروشیمی ایران، صادرات کالاهای ایران به افغانستان و مبادلات مالی ایران در سنگاپور و مالزی، اهداف دور بعدی تحریم‌های آمریکا علیه ایران  هستند.
در همین راستا یک مقام رسمی دولت به روزنامه وال استریت ژورنال گفت: فشارهای جدید سراغ معاملات دلاری جمهوری اسلامی می‌رود تا دسترسی به آن را دشوارتر کند.
در ادامه این گزارش آمده است: ایالات متحده افراد رسمی را در سنگاپور، مالزی و هند مستقر کرده که مراقب باشند هیچ‌گونه اقدامی در دور زدن تحریم‌ها انجام نشود. همچنین شبکه مالی ایالات متحده هم روی فعالیت‌های مالی در سنگاپور، مالزی، امارت متحده عربی و ارمنستان متمرکز خواهد بود.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درماه مه سال 2018 از برجام خارج شد. به دنبال آن وی احیای تحریم های گذشته و وضع تحریم های مکمل علیه ایران را اعلام کرد و افزود کشورهایی که با ایران به همکاری تجاری ادامه بدهند نیز شامل تحریم خواهند شد. بخشی از تحریم های آمریکا علیه ایران 7 اوت سال 2018 اجرایی شد. واشنگتن اعلام کرد قصد دارد صادرات نفت ایران را به صفر برساند و از خریداران نفت ایران خواست از اینکار خودداری ورزند. روز 5 نوامبر تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران اجرایی شد. واشنگتن ابتدا در خصوص کشورهای چین،هند،ایتالیا،یونان،ژاپن، کره جنوبی، تایوان و ترکیه معافیت های موقت از تحریم نفتی اعلام کرد اما از دیروز واردات نفت از ایران بطور کامل ممنوع اعلام شده و معافیت های فوق الذکر لغو شد.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала