آزادی متهم به قتل برادر رهبر کره شمالی

© Vincent Thianآزادی متهم به قتل برادر رهبر کره شمالی
آزادی متهم به قتل برادر رهبر کره شمالی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امروز خانم دوان تی هونگ، شهروند ویتنام و یکی از دو متهم به قتل کیم جونگ نام، برادر ناتنی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را پس از تحمل بیش از دو سال حبس از زندان مالزی آزاد شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، وکیل مدافع این زن جوان گفت وی را صبح روز 3 ماه مه از زندان آزاد کردند و در همین روز عازم ویتنام، میهن خود خواهد شد. وکیل مدافع توضیح نداد که موکل وی را به چه دلیلی زودتر از موعد از زندان آزاد کرده اند اما وی در هر حال بخش بزرگی از دوره محکومیت خود را پشت سر گذاشته است.
دادگاه مالزی در ماه آوریل دوان تی هونگ، شهروند 30 ساله ویتنام را به خاطر قتل برادر رهبر کره شمالی به 3 سال و چهارماه زندان متهم کرد. ضمناً اتهام وی از قتل عمدی به "وارد کردن لطمه به سلامتی با ماده خطرناک" تعییر کرد تا به این ترتیب زن جوان ویتنامی از اعدام نجات پیدا کرد.
یادآور می شودکه پیشتر در روز 11 مارس امسال دادگاه مالزی یک زن اندونزیایی به نام عایشه سیتی، متهم دیگر پرونده قتل را تبرئه کرده بود. 
کیم جونگ نام، برادر ارشد رهبر کره شمالی روز 13 فوریه سال 2017 در فرودگاه کوالالامپور با گاز فلج کننده اعصاب مسموم شده و در سن 45 سالگی کشته شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала