پوچ گویی ثروتمندان

CC0 / Pixabay / پوچ گویی ثروتمندان
پوچ گویی ثروتمندان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حرف های ثروتمندان برای خود آنها قابل درک نیست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «واشنگتن پست»، جامعه‌شناسان بریتانیا و استرالیا سعی کردند پدیده‌ای را که در جامعه کنونی رواج یافته است تجزیه و تحلیل کنند- تمایل انسان برای اینکه آدمی ماهر و آگاه در این یا آن موضوع به نظر بیاید ولی هیچی چیزی در باره آن نداند.

به دهها هزار شرکت کننده یک آزمایش تحقیقی از کشورهای انگلیسی زبان پیشنهاد شد دانش خود در ریاضیات را مورد ارزیابی قرار بدهند. امتیاز آنها 5 امتیازی بود-از«هرگز اسم آن را نشنیدم» تا «خیلی خوب با این موضوع آشناهستم». در بین سوالات مطرح شده انواع مختلف مسائل ریاضی مطرح شده بود که سه از 6  سوال از طرف محققان طراحی شده بود بیشتر تخیلی بود و ربطی با ریاضیات واقعی نداشت.

تمام شرکت کنندگان در این آزمایش محصلان 15 ساله مدارس بودند. معلوم شد محصلان پسر بیشتر از دختران سعی می کنند خودشان را آگاه نشان بدهند. جالب آن بود که نه فقط جنسیت بلکه تعلق طبقاتی نیز در این ارزیابی موثر بود. محصلان از خانواده های ثروتمند شدیدتر احساس «کارشناسی» می کردند.

به عقیده محققان فریبکاری به این شکل در راه رسیدن به موفقیت یک مهارت مفید در زندگی است. توانایی اینکه بتوان در شرایط استرس دیگران را به دانش خود متقاعد کرد — هنگام پذیرش، استخدام، مذاکرات مهم، یک مزیت مهم در دنیای معاصر است. احتمالا بچه ها از خانواده های ثروتمند از والدین موفق خود کپی برداری می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала