اعلام دلیل ساخت سلاح هسته ای جدید در آمریکا

CC BY-SA 2.0 / Mariordo59 / Aerial view of the Pentagon, Arlington, VAاعلام دلیل ساخت سلاح هسته ای جدید در آمریکا
اعلام دلیل ساخت سلاح هسته ای جدید در آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دیوید تراختنبرگ، دستیار معاون وزارت دفاع امریکا اعلام کرد سلاح هسته ای کم قدرت برای بازداشتن روسیه برای کشور وی لازم است و ایالات متحده قصد ندارد احتمال به کاربردن سلاح اتمی را کاهش دهد.

مقام امریکایی: در صورت لزوم از سلاح هسته ای استفاده می کنیم - اسپوتنیک ایران
مقام امریکایی: در صورت لزوم از سلاح اتمی استفاده می کنیم
به گزارش اسپوتنیک، دیوید تراختنبرگ در سخنرانی خود در نشست گفت و شنود در کنگره ضمن بیان این مطلب گفت: "کارهایی که روس ها انجام می دهند، نگرانی زیادی را بر می انگیزد".
به گفته وی باصطلاح دکترین روسی"تنش برای رفع تنش" که استفاده محدود از سلاح هسته ای در شرایط درگیری نظامی با استفاده از انواع متعارف تسلیحات نگرانی آمریکا را بر می انگیزد.
در حال حاضر در محافل سیاسی و کارشناسی امریکا این باور قاطع شکل گرفته که مسکو از دکترین فوق الذکر پیروی می کند اما دکترین نظامی رسمی روسیه استفاده از سلاح هسته ای فقط در مواردی را در نظر می گیرد که علیه مسکو یا متحدانش سلاح کشتار جمعی به کار برده باشند یا تجاوز علیه روسیه با سلاح متعارف موجودیت کشور را در معرض تهدید قرار داده باشد.
معاون وزارت دفاع امریکا خاطرنشان ساخت ایالات متحده می خواهد دشمنانش حتی فکر برتری بر آمریکا را از سرشان بیرون کنند اما گفت واشنگتن "نمی خواهد تنش را به بالاترین سطح برساند".
یادآور می شود ساخت و استقرار بمب های اتمی کم قدرت در دکترین هسته ای امریکا در نظر گرفته شده که به تصویب دولت دونالد ترامپ رسیده است.
پیشتر آلکساندر گروشکو، معاون وزارت خارجه روسیه اعلام کرده بود دکترین هسته ای امریکا احتمال به کاربردن سلاح اتمی را افزایش می دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала