افشاگری ایران، واشنگتن را ترساند

© AFP 2023 / Mark Wilson ناو هواپیمابر آمریکا
ناو هواپیمابر آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تصاویری از ناوهواپیمابر آمریکایی در آبهای خلیج فارس در رسانه های ایران منتشر شد.

به گزارش اسپوتنیک ، چند روز پیش خبرگزاری «تسنیم» تصاویری از ناوهواپیمابر آمریکایی در آبهای خلیج فارس منتشر کرد. کلو مورگان سخنگوی نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که این تصاویر مربوط به سالهای گذشته است.

روز 27 آوریل، خبرگزاری «تسنیم» گزارش داد که پهپاد سپاه پاسداران از ناوهواپیمابر آمریکا در خلیج فارس فیلم گرفته است. این فیلم در زمان نظارت پهپاد سپاه از فاصله نزدیک گرفته شده است. در این فیلم عرشه ناوهواپیمابر آمریکایی دیده می شود که تعداد زیادی جنگنده در آنجا مستقر شده است. در سپاه پاسداران تاریخ دقیق این فیلمبرداری اعلام نشده است.

مورگان اعلام کرد که این تصاویر آشکارا متعلق به آخرین اعزام ناوهواپیمابر آمریکا به خلیج فارس است که چند سال پیش رخ داد. آژانس خبری آسوشیتد پرس نیز با استناد به گفته های نظامی آمریکایی گزارش داد که ناوهواپیمابر «آیزنهاور» آخرین بار در سال 2016 در آبهای خلیج فارس قرار داشته است.

گفتنی است، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، سپاه پاسداران ایران را در فهرست سازمان های تروریستی قرار داده است. اما شورای عالی امنیت ملی ایران، این تصمیم گیری واشنگتن را ناعادلانه اعلام نمود و در پاسخ به این اقدام آمریکا فرماندهی مرکزی نیروهای مسلح ایالات متحده (سنتکام) را به عنوان یک سازمان تروریستی نامید و ایالات متحده را دولتی "حامی تروریسم" معرفی نمود.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала