هشدار رئیس مجلس ایران به عربستان و امارات

© AP Photo / Vahid Salemiهشدار رئیس مجلس ایران به عربستان و امارات
هشدار رئیس مجلس ایران به عربستان و امارات - اسپوتنیک ایران
اشتراک
لاریجانی به سران عربستان سعودی و امارات متحده در خصوص همراهی آمریکا در تحریم نفتی ایران هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از افکارنیوز، علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران در همایش بین المللی آینده جهان اسلام در افق ۱۴۱۴ به سران عربستان سعودی و امارات متحده در خصوص همراهی آمریکا در تحریم نفتی ایران هشدار داد.

توسعه همه جانبه روابط قطر و ایران - اسپوتنیک ایران
توسعه همه جانبه روابط قطر و ایران

لاریجانی اظهار داشت: برخی از کشورهای منطقه‌ای حواسشان باید جمع باشد، ملت ایران رفتار آنها در تحولات منطقه را فراموش نمی‌کنند، به حسابشان می‌گذاریم، انگار برخی حرف حساب به گوششان نمی‌رود.
رئیس مجلس در ادامه افزود: غفلت از آینده، خسران بزرگی را برای کشورها به وجود می‌آورد، برخی حاکمان نیز متأسفانه برای اهداف کوچک، آینده را از دست می‌دهند. گام‌های کوچک می‌تواند در آینده روشن و درخشان، مهم باشد مانند توجه به گردشگری، اما اختلافات و منافع اقتصادی موجب شده که کمتر به آن پرداخته شود.
لازم به ذکر است که دوشنبه هفته گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که معافیت از تحریم‌های نفتی ایران را تمدید نخواهد داد. کاخ سفید انتظار دارد که با این تصمیم، صادرات نفت ایران به صفر کاهش یابد. ایالات متحده در سال گذشته از برجام خارج شد و تحریم های مجدد علیه تهران را اجرا کرد. در عین حال چین، هند، ایتالیا، یونان، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و ترکیه تا 2 مه 2019 از این تحریم‌های نفتی معاف شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала