بازداشت دو فرد مظنون به انفجارهای عید پاک در سریلانکا

© AFP 2023 / Lakruwan Wanniarachchiبازداشت دو فرد مظنون به انفجارهای عید پاک در سریلانکا
بازداشت دو فرد مظنون به انفجارهای عید پاک در سریلانکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دو فرد مظنون در ارتباط با انفجار های عید پاک در سریلانکا بازداشت شدند.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه Ada Derana با استناد به اطلاعات پلیس در این رابطه خبر داد.
پیشتر اطلاع داده شد که افراد مظنون به سازمان دهی انفجار عید پاک در سریلانکا در زمان تیراندازی در شرق کشور در روز جمعه کشته شده اند.
بر اساس اطلاعات خبرگزاری های پدر و دو برادر مظنون به سازمان دهی انفجارها در سریلانکا در زمان تیراندازی نیروهای امنیتی به سمت فراریان کشته شدند. چهار منبع پلیس تایید کردند که زینه و ریوان هاشم و همچنین پدرشان محمد در زمره ۱۵ کشته ی تیراندازی نیروها در شرق کشور در روز جمعه قرار داشتند.

گفتنی است، در تاریخ 21 آوریل، هشت انفجار در مراسم عید پاک در سه کلیسای کاتولیک و سه هتل در شهر کلمبو و انفجارهایی در برخی نقاط سریلانکا اتفاق افتاد. بر اساس آخرین اطلاعات، در این حوادث 290 نفر کشته و بیش از 500 نفر نیز زخمی شدند. در بین کشته شدگان علاوه بر شهروندان سریلانکا تعدادی اتباع خارجی نیز وجود داشت. دولت سریلانکا بعد از این حادثه به مدت چندین ساعت مقررات منع عبور و مرور در سراسر کشور وضع کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در پیامی به مایتریپالا سیریسنا رئیس جمهور سریلانکا، ابراز تسلیت و همدردی خود را بیان نمود. مسئولیت این حادثه را گروه تروریستی داعش(گروه ممنوعه در روسیه) به عهده گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала