هراس غربی ها از زیردریایی جدید روسیه

© Sputnik / Pavel Lvov /  مراجعه به بانک تصاویر هراس غربی ها از زیردریایی جدید روسیه
هراس غربی ها از زیردریایی جدید روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نشریه آلمانی اشترن زیردریایی جدید روسیه "بلگورود" را مورد تحسین قرار داده و آنرا یک هیولای زیر آبی می نامد که قادر است ماموریت های خاصی را در شرایط سریت کامل اجرا کند.
پوزئیدون - اسپوتنیک ایران
واکنش آمریکا نسبت به زیردریایی حامل پوزئیدون
به گزارش اسپوتنیک، ویژگی زیردریایی روسی که می تواند زیردریایی های کوچکتر و مخصوصاً اژدرهای روسی "پوزئیدون" را حمل کند با بیشترین توجه نشریه آلمانی روبرو شده و این نشریه اژدرهای روسی را "اژدرهای روز قیامت" نامیده است.
اشترن تاکید می کند این امر نگرانی خاصی را بر می انگیزد چون چنین اژدرهایی دارای کلاهک های اتمی به قدرت دو مگاتن بوده و قادرند تمام یک ناوگروه امریکایی با جلوداری ناو هواپیمابر را از بین برده و چنان سونامی شدیدی را به راه بیندازند که منطقه ساحلی امریکا را کاملاً شسته و با خود ببرد.
علاوه بر این اشترن به موتور هسته ای پوزئیدون توجه خاصی را مبذول داشته که اجازه می دهد تا موشک های این زیردریایی قدرت نامحدودی به دست آورده و در زیر آب با سرعت 200 کیلومتر در ساعت حرکت کنند.
زیردریایی جدید روسیه "بلگورود" در مجموع قادر به حمل به حمل 6 فروند «پوزئیدون» است.
زیردریایی جدید روسیه به درازای 184 متر می تواند تا عمق 500 متری در آب فرو برود. قدرت جابجایی «بلگورود»50 درصد بیش از شاخص های زیردریایی آمریکایی «اوهایو» است.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در پیام سالانه قبلی خود به پارلمان کشور درروز اول مارس 2018 از ساخت انواع جدید تسلیحات در روسیه از جمله وسیله زیردریایی بدون سرنشین دارای موتوراتمی از جمله "پوزئیدون" خبرداد که قادرند با سرعت زیاد معادل چند برابر سرعت زیردریایی ها، جدیدترین اژدرها و سریع ترین زیردریایی ها حرکت کنند. به گفته پوتین این وسایل زیردریایی می توانند حامل هم کلاهک های معمولی و هم حامل کلاهک های هسته ای باشند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала