پایان دوره سلطه آمریکا در جهان نزدیک است

© Sputnik / Stanislav Savelyev /  مراجعه به بانک تصاویر پایان دوره سلطه آمریکا در جهان نزدیک است
پایان دوره سلطه آمریکا در جهان نزدیک است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
استفان والت، استاد روابط بین الملل دانشگاه هاروارد امریکا در مقاله خود برای نشریه فارن پالیسی توضیح داد که چرا ایالات متحده دارد مواضع خود را در صحنه جهانی به سرعت از دست می دهد و در نتیجه به زودی با شکست سیاسی و دیپلماتیک روبرو خواهد شد.

پیامدهای جنگ تجاری دولت ترامپ بر اقتصاد جهانی - اسپوتنیک ایران
پیامدهای جنگ تجاری دولت ترامپ بر اقتصاد جهانی
به گزارش اسپوتنیک، استفان والت سیاست غیراصولی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا فقط باعث متشکل شدن مخالفان واشنگتن شده و همچنین متحدان وی را طرد کرده و منجر به آن می شود که ایالات متحده نتواند در رابطه با تعدادی از مهم ترین مسائل بین المللی به سازش دست یابد.
دانشمند آمریکایی خاطرنشان می سازد از زمان انتصاب جان بولتون به سمت مشاور امنیت ملی و جرج پمپئو به سمت وزارت خارجه ، دولت امریکا همچون زمان حکومت جرج دبلیو بوش به پیروی از رویکرد یکجانبه در سیاست خارجی رو آورده است که قبلاً نیز به تعدادی از شکست ها در سیاست خارجی آمریکا از جمله جنگ در عراق منجر شده بود.
استفان والت می نویسد دولت فعلی آمریکا نیز در این راه حرکت می کند و تهدیدات ترامپ به اغاز جنگ های تجاری نه فقط با چین بلکه با شرکای اروپایی و همچنین تصمیمات احساساتی وی درباره خروج از شراکت ترنس پسیفیک و توافقنامه آب و هوایی پاریس حاکی از این امر است. وی علاوه بر این دیپلماسی مبتنی بر دادن ضرب العجل های ترامپ در رابطه با کره شمالی، ایران و ونزوئلا را ذکر می کند که هیچگونه نتایجی برای آمریکا به بار نیاورده است.
دانشمند آمریکایی اضافه می کند چنین رویکرد واشنگتن باعث شده بسیاری از کشورها حتی کشورهای کاملاً ضعیف نخواهند از واشنگتن اطاعت کنند چون در انتظار خیانت ایالات متحده هستند.
استفان والت می نویسد سیاست های خودخواهانه واشنگتن، منجر به آن شده که کشورهای همانند روسیه و چین که پیش از این نیز به سختی می توانستند به عنوان متحدان قلمداد شوند، اکنون برای مقابله با ایالات متحده متشکل گردند. وی تأکید می کند که درنتیجه اقدامات نابخردانه ترامپ، فروپاشی اقتصادی این کشور نیز نزدیک است. زیرا پیش ازاین چین، روسیه و کشور‌های اوراسیا توافق کرده‌اند در مبادلات تجارتی خود از دلار استفاده نکنند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала