چین: همواره از منافع ایران در مجامع بین‌المللی پشتیبانی می‌کنیم

© Fotolia / Boggyچین: همواره از منافع ایران در مجامع بین‌المللی پشتیبانی می‌کنیم
چین: همواره از منافع ایران در مجامع بین‌المللی پشتیبانی می‌کنیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
‌وزیر دفاع چین بر حمایت کشورش از مواضع ایران در حفظ صلح و ثبات منطقه تاکید کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، امیر سرتیپ حاتمی، وزیر دفاع ایران و ‌ژنرال وی فنگ هه‌، وزیر دفاع چین در حاشیه کنفرانس امنیتی مسکو به دیدار و گفت‌و‌گو پیرامون مسائل منطقه و دوجانبه پرداختند.

چین مخالف تحریم های یکطرفه آمریکا علیه ایران است - اسپوتنیک ایران
چین مخالف تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران است

وزیر دفاع چین با تاکید بر حمایت کشورش از مواضع ایران در حفظ صلح و ثبات منطقه اظهار داشت: برخود لازم می‌دانیم که همواره از منافع جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین‌المللی حمایت و پشتیبانی کنیم.
وی همچنین در خصوص قرار گرفتن نام سپاه پاسداران در لیست 'سازمان تروریستی خارجی' توسط ایالات متحده گفت: جمهوری خلق چین صراحتاً مخالفت خود را با این نوع رفتارهای آمریکایی‌ها اعلام کرده است.
‌ژنرال وی فنگ هه با مثبت ارزیابی کردن روابط دوجانبه دفاعی میان تهران و پکن تصریح کرد: این تعاملات خوب و ارزنده دفاعی بین دو کشور، حامل پیام روشنی برای جامعه جهانی است که ایران و چین دارای روابط عمیق و گسترده‌ای هستند و همواره بر حمایت از یکدیگر تأکید دارند.
وزیر دفاع ایران نیز در خصوص روابط دو کشور در زمینه نظامی گفت: در حوزه دفاعی و نظامی نیز علاقه‌مند ‌به توسعه کمی و کیفی همکاری‌های دفاعی با کشور چین هستیم و امیدواریم همکاری‌های دوجانبه در راستای استقرار صلح و امنیت پایدار در منطقه افزایش یابد.
امیر سرتیپ حاتمی همچنین اظهار داشت: از مواضع اصولی و راهبردی جمهوری خلق چین در حمایت از جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین‌المللی به‌ویژه در محکومیت اعلام مواضع آمریکایی‌ها در تروریست خواندن سپاه پاسداران تشکر می‌کنم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала