یورش سوسک‌ها به خاورمیانه + ویدئو

© Fotolia / Wanchai chaipanyaیورش سوسک‌ها به خاورمیانه + ویدئو
یورش سوسک‌ها به خاورمیانه + ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دسته‌های بزرگی از سوسک‌ها به کشورهای مختلف خاورمیانه حمله کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، در شبکه‌های اجتماعی عربستان سعودی، عراق و سوریه، هزاران فیلم از سوسک‌هایی که در حال خزیدن در خانه ها، مغازه ها، پارک ها، جاده ها و دیوا‌های ساختمان‌ها هستند منتشر شده است.
کارشناسان محلی توضیح دادند که علت این پدیده غیر معمول باران‌های سنگین در اوایل ماه آوریل و گرمای غیر طبیعی در پایان این ماه است. این یک آب و هوای ایده‌آل برای رشد حشرات است. به عنوان مثال، ملخ سیاه در مدت 2 هفته از 150 تا 400 تخم می‌گذارد که این تخم‌ها بعد از 2 هفته تبدیل بهحشرات جدید می‌شوند.

در عراق پس از سیل، مارها، حشرات و جوندگان خطرناک ظاهر شدند. آنها از مناطق آب گرفته شده فرار کرده و به سمت مردم آمده‌اند و برخی از آنها هنوز در خانه ها و باغ ها باقی مانده‌اند. مردم سلامتی خود را در خطر می‌بینند.

شایع ترین نوع این سوسک‌ها Calosoma olivieri است. این سوسک غیر سمی و دارای زندگی شبانه است. وجود این سوسک در جنگل مفید است، زیرا کرم‌های مضر را از بین می‌برند.

وزارت کشاورزی عراق به خبرنگاران اطمینان داد که این حشرات به حفظ تعادل محیط زیست کمک می کند؛ زیرا پروانه ها و حشرات مضر که پس از بارندگی های سنگین در باغ های مختلف بوجود آمده‌اند را از بین می برند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала