تحلیلگر عربستانی: عربستان به جای ایران نفت بازار را تامین می کند

© Sputnik / Maxim Bogodvid /  مراجعه به بانک تصاویر تحلیلگر عربستانی: عربستان به جای ایران نفت بازار را تامین می کند
تحلیلگر عربستانی: عربستان به جای ایران نفت بازار را تامین می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
زید بن كامی، تحلیلگر سیاسی عربستان سعودی در مصاحبه ای با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: عربستان سعودی نفتی را كه قبلا ایران به بازار عرضه می کرد را تهیه خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، زید بن كامی، تحلیلگر سیاسی عربستان سعودی در مصاحبه ای با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: عربستان سعودی نفتی را كه قبلا ایران به بازار عرضه می کرد را تهیه خواهد کرد.

وی افزود: این رویه عرضه نفت به جای دیگران دیگر برای عربستان سعودی تبدیل به عادت شده است، به عنوان مثال، برای عراق، لیبی، ایران. پادشاهی عربستان تنها کشوری در جهان است که ذخایر آن، این کشور را قادر می سازد که کمبود نفت را در هر جای دنیا پوشش دهد.

زید بن کامی، کارشناس سعودی ادامه داد: ایالات متحده اجازه نمی دهد که ایران نفت خود را به کشورهای دیگر بفروشد، این تصمیم آنهاست نه عربستان سعودی. عربستان تنها در شرایط سخت وارد عمل می شود.

پیشتر وزارت امور خارجه ایران پس از اخطار واشنگتن به خریداران نفت این کشور برای توقف واردات از تهران اعلام کرد ایران به هیچ کشوری اجازه نمی دهد جایگزین فروش نفت ایران در بازار جهانی شود. واشنگتن تصمیم گرفته معافیت ها از تحریم های آمریکا علیه ایران را تمدید نکند. آمریکا این معافیت ها را سال گذشته به خریداران نفت ایران داده بود. یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت دونالد ترامپ مطمئن است عربستان و امارات جای خالی نفت ایران را در بازار نفت پر خواهند کرد. عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت:« جمهوری اسلامی ایران به هیچ کشوری اجازه نمی دهد جای نفت آن را در بازار بگیرد. آمریکا و آن کشورها مسئول پیامدهای این کار خواهند بود». وی عربستان و بحرین را به خاطر استقبال از تحریم‌های آمریکا علیه ایران محکوم کرد. موسوی تحریم های آمریکا را «غیرقانونی، ظالمانه و همراه با زورگویی» خواند و گفت:« ما امیدواریم آن خریداران نفت ایران که در حرف مخالف این حرکت یک جانبه آمریکا هستند، در عمل هم اقدامی کنند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала