تکذیب آغاز رفت و آمد هوایی مستقیم بین ونزوئلا و ایران

© Sputnik / Sergei Mamontovتکذیب آغاز رفت و آمد هوایی مستقیم بین ونزوئلا و ایران
تکذیب آغاز رفت و آمد هوایی مستقیم بین ونزوئلا و ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خورخه آریاسا، وزیر خارجه ونزوئلا خبر آغاز رفت و آمد هوایی مستقیم بین این کشور آمریکای لاتین و ایران را تکذیب کرد.

لاوروف - اسپوتنیک ایران
شکست آمریکا در ونزوئلا
به گزارش اسپوتنیک، پیشتر روزنامه ونزوئلایی Nacional با استناد به سازمان هواپیمایی کشوری ایران گزارش داده بود شرکت هواپیمایی ماهان گویا روز دوشنبه اولین پرواز مستقیم در مسیر تهران ـ کاراکاس را انجام داده است و گویا یک هیئت ایرانی با این هواپیما پرواز کرده است.
آریاس در یک کنففرانس مطبوعاتی در سازمان ملل گفت:" شرکت های هواپیمایی ایران هیچگاه به ونزوئلا پرواز نکرده و نمی کنند. شما خبر دروغی را دریافت کرده اید. هیئت ایرانی برای پرواز به ونزوئلا هواپیمای چارتری را اجاره کرده است.ما فقط در حال مذاکره برای ترتیب دادن اولین پرواز مستقیم از تهران در طول تاریخ هستیم".
شایان ذکر است که اعتراضات گسترده علیه نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا در تاریخ 21 ژانویه آغاز شد و خوان گوایدا، رئیس پارلمان ونزوئلا در روز 23 ژانویه خود را رئیس جمهور موقت این کشور اعلام کرد. کشورهای روسیه، بولیوی، ایران، کوبا، نیکاراگوئه، السالوادور، ترکیه، بلاروس و چین ضمن حمایت از مادورو، از طرفین درگیر در خواستند از راه مسالمت آمیز به حل و فصل این بحران بپردازند و مخالفت خود با دخالت های خارجی در امور داخلی کشورها را اعلام کردند.
دبیر کل سازمان ملل نیز طرفین به گفتگوی مسالمت آمیز برای حل و فصل این بحران فراخواند. اما دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، خوان گوایدو را به عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت و از مادورو خواست تا قدرت را به وی انتقال دهد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала