مقام امریکایی: در صورت لزوم از سلاح اتمی استفاده می کنیم

CC BY-SA 2.0 / Arlington County / Arlington County, as seen from the airمقام امریکایی: در صورت لزوم از سلاح هسته ای استفاده می کنیم
مقام امریکایی: در صورت لزوم از سلاح هسته ای استفاده می کنیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون سرپرست دفاع آمریکا در اظهاراتی علنا اعلام کرد که این کشور در صورت لزوم از سلاح‌های اتمی استفاده خواهد کرد.

وحشت آمریکا از بازگشت مقتدرانه روسیه - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
وحشت آمریکا از بازگشت مقتدرانه روسیه
به گزارش اسپوتنیک به نقل از برنا، طوری که پایگاه اینترنتی کافکاسام (مرکز تحقیقات استراتژیک قفقاز) نوشته است دیوید تراچتنبرگ، معاون سرپرست دفاع آمریکا در امور سیاستگذاری پنتاگون، طی اظهاراتی در موسسه بروکینگز چنین سخنانی را بر زبان آورده است. 
دیوید تراچتنبرگ گفت: آمریکا از همه متحدان و شرکای خود در سراسر جهان در مقابل تهدیدات سلاح‌های هسته‌ای یا در مقابل تفکر استفاده از سلاح‌های اتمی حمایت می‌کند و آمریکا با چنین تهدیداتی مقابله می‌کند. آمریکا سلاح‌های هسته‌ای از جمله سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی تولید کرده است و اراده بکارگیری آن‌ها را در صورت لزوم و در مکان‌های مناسب در اختیار دارد. آمریکا سیاست بازدارندگی اتمی را در روابط خود با متحدان و شرکای و دوستان خود اجرا می‌کند و متعهد به افزایش توان بازدارندگی اتمی است.
معاون سرپرست دفاع آمریکا افزود: راهبرد روسیه و چین متکی بر بکارگیری یا عدم بکارگیری سلاح‌های اتمی آمریکا تدوین شده است. آمریکا در بودجه دفاعی ۲۰۲۰ خود، برای تعیین استراتژی هسته‌ای و قابلیت توسعه توان هسته‌ای و مشارکت اعضای ناتو در توانمندی سلاح‌های هسته‌ای و انتقال این سلاح‌ها به کشور‌های اروپایی ۲۵ میلیارد دلار بودجه در خواست کرده است. آمریکا درباره استقرار سلاح‌های هسته‌ای با انگلیس و فرانسه که صاحب سلاح‌های اتمی هستند، هماهنگ عمل می‌کند.
تراچتنبرگ اضافه کرد: متحدان آمریکا در اقیانوس هند و آرام به صورت روز افزون در معرض تهدیدات چین قرار گرفته اند. آمریکا بدین سبب به روابط نزدیک خود با متحدانش در این منطقه ادامه می‌دهد.آمریکا در ده سال اخیر در حال گسترش چتر امنیتی هسته ای در جهان است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала