اعلام دلیل لو رفتن مامور پرارزش آمریکایی سازمان اطلاعات روسیه

© AFP 2023 / LUKE FRAZZAاعلام دلیل لو رفتن مامور پرارزش آمریکایی سازمان اطلاعات روسیه
اعلام دلیل لو رفتن مامور پرارزش آمریکایی سازمان اطلاعات روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ارتشبد ویچسلاو تروبنیکوف، رئیس اسبق سازمان اطلاعات خارجی روسیه (از سال 1996 تا سال 2000 میلادی) در یک مصاحبه دلیل لو رفتن یک مامور آمریکایی مشهور سازمان اطلاعات روسیه را افشا کرد
به گزارش اسپوتنیک، ارتشبد ویچسلاو تروبنیکوف گفت دستگیری آلدریچ ایمز، عامل سازمان اطلاعات شوروی و روسیه به این خاطر رخ داد که در اتحاد شوروی بیش از حد زیاد فعالیت جاسوسان کشف شده آمریکا را خنثی می کردند چون به دنبال آن امریکاییان فهمیدند که اطلاعات آنها دارد به بیرون درز می کند و در نتیجه تحقیقات ردپای ایمز را پیدا کردند. آخر ایمز شبکه عوامل امریکا در خاک روسیه را لو داده بود و به دنبال آن در روسیه جاسوسان امریکا را یکی پس از دیگری بازداشت می کردند.
آلدریچ ایمز، رئیس سابق شعبه شوروی در اداره ضد اطلاعات خارجی سازمان سیا امریکا بود. وی از سال 1985 برای سازمان اطلاعات خارجی شوروی و سپس روسیه کار می کرد. ایمز را یکی از پرارزش ترین عوامل سازمان اطلاعات شوروی و روسیه می دانند.
تعداد زیادی از عوامل امریکا در صفوف سازمان امنیت و اداره کل اطلاعات ارتش شوروی در نتیجه اطلاعات دریافتی از ایمز بازداشت و برخی از آنها به خاطر خیانت به وطن اعدام شدند
اف بی آی در فوریه سال 1994 ایمز را دستگیر کرد.وی به حبس ابد محکوم شد و اکنون در زندان ویژه آلن وود در ایالت پنسیلوانیا مشغول گذراندن محکومیت خود است.

 

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала