دست داشتن امارات در قاچاق طلا

© Fotolia / Ded Pixto دست داشتن امارات در قاچاق طلا
دست داشتن امارات در قاچاق طلا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خبرگزاری رویترز گزارش داد که امارات سالانه میلیاردها دلار طلا از آفریقا قاچاق می کند که از این کشور به اروپا، آمریکا و دیگر کشورها می رود.

امتناع امارات از خرید طلای ونزوئلا - اسپوتنیک ایران
امتناع امارات از خرید طلای ونزوئلا
به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم ، با مقایسه واردات طلا به امارات و صادرات این فلز از کشورهای آفریقایی، میزان تجارت قاچاق این کشور کشف شده است.
گزارش گمرک امارات نشان می دهد که این کشور در سال 2016 میلادی، 15 میلیارد و 100 میلیون دلار طلا وارد کرده و به عنوان بالاترین واردکننده طلا لقب گرفته است، این درحالی است که این میزان در سال 2006 تنها یک میلیارد و 300 میلیون دلار بود.
این آمارها نشان می دهد که امارات در سال 2016 میلادی، 446 تن طلا وارد کرد، درحالی که این میزان در سال 2006 میلادی، تنها 67 تن بود.
کارشناسان بازار طلا در گفت و گو با رویترز تصریح کردند که این حجم واردات طلا نشان می دهد که بخش بزرگی از آن بدون پرداخت مالیات به کشورهای تولید کننده انجام شده است.
شرکت های استخراج طلا در آفریقا به رویترز گفته اند که آنان محصول خود را به امارات صادر نمی کنند، این امر مهر تاییدی است بر این که واردات این فلز به ابوظبی از منابع غیر رسمی انجام می شود.
براساس گزارش بانک اطلاعات تجارت بین الملل، امارات در سال 2016 به بزرگ ترین وارد کننده طلا از کشورهای آفریقایی تبدیل شده بود.
درحالی که چین در سال 2015 نخستین واردکننده این فلز بود، امارات در سال 2016 جای چینی ها را گرفت.
چین در سال 2016 با فاصله زیاد پس از امارات دومین واردکننده طلا بود و میزان واردات این کشور تنها هشت میلیارد و 500 میلیون دلار برآورد شد.
سوئیس در آن سال با هفت میلیارد و 500 میلیون دلار سومین واردکننده طلای جهان شد.
درحالی که امارات در سال 2016 اعلام کرد که از 46 کشور آفریقایی طلا وارد کرده است، اما تنها 25 کشور قاره سیاه اطلاعات صادرات این فلز را در اختیار بانک اطلاعات تجارت بین الملل قرار دادند.
این امر نشان می دهد که ورود طلا از 21 کشور دیگر آفریقایی به امارات از راه قاچاق انجام شده است.
کشورهای آفریقایی مانند غنا، تانزانیا و زامبیا به قاچاق گسترده طلا اعتراض دارند و همواره مراتب نارضایتی خود را اعلام کرده اند.
شیوه های غیر قانونی تولید طلا افزایش یافته و این روش به کسب درآمد میلیون ها افریقایی تبدیل شده است، به گونه ای که برخی از مردم آفریقا هرگز نمی توانستند از راه قانونی به این درآمد دست یابند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала