برنامه‌ریزی هشت ساله برای حملات تروریستی سریلانکا

© AFP 2023 / Ishara S. Kodikaraبرنامه‌ریزی هشت ساله برای حملات تروریستی سریلانکا
برنامه‌ریزی هشت ساله برای حملات تروریستی سریلانکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرمانده سابق ارتش سریلانکا از آماده‌سازی طولانی مدت برای حملات تروریستی صورت پذیرفته در این کشور خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، مارشال سارات فونسکا، رئیس وزارت توسعه منطقه‌ای و فرمانده سابق ارتش، در روز ام24 آوریل به پارلمان این کشور گفت که برای سری حملات در سریلانکا حداقل هفت تا هشت سال آماده‌سازی صورت پذیرفته بوده است.

کشف هویت دو تروریست عامل انفجارها در سری لانکا - اسپوتنیک ایران
کشف هویت دو تروریست عامل انفجارها در سریلانکا

علاوه بر این کانال تلویزیونی NDTV، با اشاره به منابع خود تایید می‌کند که هند پیش از این در خصوص وجود خطر به این کشور هشدار داده بود که این هشدار با بی‌توجهی روبرو شده بود. یکی از این منابع گفت که دو ساعت قبل از انفجار اول، سرویس های اطلاعاتی هند با همکارانش در سریلانکا تماس گرفتند و آنها را از وجود خطر به طور ویژه در مکانهایی مانند کلیسا مطلع نموده بودند. منبع دیگر در این خصوص گفت که این هشدارها در 4ام و 20ام آوریل برای رهبری سریلانکا فرستاده شده بود. در حال حاضر، مقامات این کشور در خصوص این اطلاعات اظهار نظری نکرده‌اند.
گفتنی است، در تاریخ 21 آوریل، هشت انفجار در مراسم عید پاک در سه کلیسای کاتولیک و سه هتل در شهر کلمبو و انفجارهایی در برخی نقاط سریلانکا اتفاق افتاد. بر اساس آخرین اطلاعات، تعداد قربانیان تا کنون به 290 نفر رسیده است، بیش از 500 نفر نیز در این حوادث زخمی شدند. در بین کشته شدگان علاوه بر شهروندان سریلانکا تعدادی اتباع خارجی نیز وجود دارند. دولت سریلانکا هم اکنون، مقررات منع عبور و مرور در سراسر کشور را وضع نموده است. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در پیامی به مایتریپالا سیریسنا رئیس جمهور سریلانکا، ابراز تسلیت و همدردی خود را بیان نمود. هنوز هیچ کس یا گروهی مسئولیت این انفجارها را بر عهده نگرفته است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала