اعلام شرایط برای مذاکرات بین ایران و آمریکا

© REUTERS / Carlos Barria اعلام شرایط برای مذاکرات بین ایران و آمریکا
اعلام شرایط برای مذاکرات بین ایران و آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران شرایط جمهوری اسلامی برای مذاکرات با آمریکا را اعلام کرد.


ظریف: رفتار آمریکا از دزدهای سرگردنه هم بدتر است + ویدئو - اسپوتنیک ایران
ظریف: رفتار آمریکا از دزدهای سرگردنه هم بدتر است + ویدئو
به گزارش اسپوتنیک، روحانی گفت: ما همواره مرد مذاکره و دیپلماسی بوده همانطوری که مرد جنگ و دفاع هستیم، مذاکره در صورتی میسر است که همه فشارها برداشته شده، از اقدامات غیرقانونی خود عذرخواهی کنند و احترام متقابل وجود داشته باشد. بدون تردید قبول خواسته فرد چاقوکشی که به زور و به دروغ به دنبال مذاکره است، مطمئناً به جایی نخواهد رسید و ما با فرد چاقوکش و فرمول چاقوکشی مذاکره نمی‌کنیم و قبول چنین مذاکره‌ای به معنای ذلت و تسلیم است.
روحانی با تأکید بر اینکه مردم به خوبی آگاه باشند که آمریکا به هیچ عنوان آمادگی برای مذاکره ندارد، تأکید کرد: اصلاً چنین نیست که برخی تبلیغ می‌کنند طرف آمریکایی، برای مذاکره آمادگی دارد، آمریکا اصلاً برای مذاکره آمادگی ندارد و اعمالی که انجام می‌دهد برای شکست ملت ایران است و قصد دارد، دومرتبه به ایران بازگردد.
رئیس جمهور با تأکید بر اینکه در اولین اقدام باید آمریکا را از اقدامات غیرقانونی و ظالمانه خود پشیمان کنیم، گفت: باید در مقام عمل ثابت کنیم که آمریکایی‌ها اشتباه کرده و محاسبات‌شان غلط است و هر زمان که به اشتباه محاسباتی خود پی بردند و حاضر شدند از طریق منطق و استدلال مشکلات را حل کنند ما برای این کار آمادگی داریم.
روحانی با تأکید بر اینکه امروز راهی جز ایستادگی و مقاومت در برابر متجاوز وجود ندارد، خاطر نشان کرد: به متجاوزی که می‌خواهد قدم به قدم ملت ایران را تحت فشار قرار دهد، باید بفهمانیم که مسیر غلط و نادرستی را انتخاب کرده است. 
روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهور امریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.
موج دوم تحریم های آمریکا که صادرات نفت را نیز شامل می شود از پنجم نوامبر اجرایی شد. برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هشدار داد، کسانی که بخواهند مکانیزم محدودیت های علیه ایران را دور بزنند ، بلافاصله تحریم خواهند شد. واشنگتن قصد دارد اقداماتی را علیه کشورهایی که با ایران همکاری می کنند صورت دهد و کشورهایی را که به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهند مجازات کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала